dinsdag 17 mei 2011

Vogeltjes, vogeltjes en vogeltjes

Op het stoffenspektakel in februari heb ik dit tricootje gekocht. Ik was er meteen verliefd op. Van de week maakte ik er een rimpelrokje van voor de kleine grote meid en pimpte ik een t-shirtje. Van mijn mams leerde ik een trucje voor het rimpelen. Boordje eraan, rolzoompje gemaakt en klaar was het rokje. Voor de applicatie gebruikte ik dubbelzijdige plakvieseline. Ik heb de helft van het stofje over maar daar verzin ik nog wel wat mee. Waarschijnlijk iets voor het minimeisje.
Mijn volgende project wordt wederom een jurkje, ik heb de smaak te pakken, uit een Burda uit 1973!! Ja u leest het goed 1973 meer retro kan niet, gekregen van schoonmama. Waarschijnlijk ga ik daar nog wel meer uit maken want daar staan echt super leuke patroontjes in.

3 opmerkingen:

  1. Mooi, en dat stofje vind ik ook zo zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk zeg!! Ik had ook van dit soort ideeën, rokje + gepimpt shirt, maar inmiddels hebben ze al zoveel kleren en ik ben nog wel ff zoet met een jasje, dus volgend jaar dan maar?!

    BeantwoordenVerwijderen