woensdag 7 september 2011

Oefentas

Om wat meer "feeling" te krijgen met verschillende materialen maakte ik deze tas uit het Amy Butler boekje voor baby's.
Het is de luiertas, helemaal tevreden ben ik zeker niet, maar daarom is het ook een oefentas. 
Wat kan er beter:
* Meer dikke vlieseline
* Dit patroon zeker verkleinen
* Andere plooien voor de binnenvakken
* Meer strijken tijdens het in elkaar zetten


Ik heb er van geleerd wat strijkkatoen is en dat hele grote projecten niet altijd even makkelijk mijn naaimachine rond gaan.


Wat ik wel helemaal top vind is het buitenstofje, daar gaat nog meer uit gemaakt worden! Gelukkig heb ik extra stof besteld....




Toch gaat de tas zo mee naar de avonddienst, alles wat ik mee wil nemen past er namelijk wel in! Dat is dan weer een voordeel van zo'n grote tas.

5 opmerkingen:

  1. De tas ziet er wel heel leuk uit! Ik leer ook altijd nog een hoop van wat ik maak, vooral hoe het de volgende keer niet / beter moet. Dat strijken is trouwens herkenbaar. Ik ga dat ook steeds meer doen, net zoals de stof vooraf wassen (dat vergat ik eerst altijd).
    Werk ze vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik heb die tas ook al gemaakt, en heb die toen enorm verstevigd met vlieseline. De hele dikke vlieseline in combinatie met dunnere + speciale kartonvlieseline voor de bodem etc.... Maar hij bleef uiteindelijk wel mooi in vorm!
    En dat stofje is zalig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oefentas? Ze is prachtig! Heel mooi en dat stofje: GEWELDIG!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    Ik zag dat je een gymtas hebt gemaakt. Maak je iets dergelijks ook op bestelling?

    Groeten van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, ik ben net via een ander blog op het jouwe gekomen. Wat een leuk blog heb je! Vanaf nu volg ik je.
    P.S. Ik vind die tas wel goed gelukt hoor. Ziet er prima uit.

    BeantwoordenVerwijderen