dinsdag 11 oktober 2011

Voor mij, mijzelf en ikke

Voor het eerst iets voor mijzelf gemaakt en ook nog van tricot. Een beetje buiten het seizoen maar met een vestje of colbertje erover kan het prima voor de winter. De kleur vind ik namelijk prima voor de winter. En van het voorjaar zie ik mijzelf al met een witte broek eronder.Maar dat duurt nog wel even...

Het idee komt oorspronkelijk van Sweet Verbena. Het zijn 2 rechte lappen en een strook voor de hals. Echt super simpel en snel klaar. Ik werkte de armsgaten en de zoom wel af, iets wat Sweet Verbena niet deed. Op haar blog staan trouwens meer leuke, simpele patronen/tutorials voor "grote meisjes".

Het stofje is een soepel vallende dunne tricot, ik had ruzie met mijn lockmachine dus de afwerking aan de binnenzijde is niet om over te bloggen. van het Stoffenspektakel in Rotterdam.



Petits Pirates bedankt voor het maken van de foto's

3 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik heb ooit een jurkje gemaakt (patroon, voor zover je dat nodig hebt kwam uit de Knip Mode). Maar als jurk was 't niks voor mij. De stof was wel leuk dus die ligt nu te wachten tot ik er een leuk meisjesjurkje van ga maken (volgende zomer ofzo).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat superleuk! En dank voor de Sweet Verbena-tip!!

    BeantwoordenVerwijderen