donderdag 8 december 2011

Poppenspullen

Het kleine blonde meisje riep al ver voor Pakjesavond dat ze een naaimachine (die kreeg ze, een roze) wilde en poppenspullen! En dus toog ik in wat vrije uurtjes naar de zolder en deed de deur dicht om het geheim te houden.
Ik kreeg van mams een oude Burda uit 1980 en een oude Libelle uit 1985 met allemaal patronen van poppenkleding. Ik had graag nog meer gemaakt, maar helaas tijdgebrek.

Uiteindelijk werden het:
* 2 mutsjes in verschillende maten
* een pet
* een omslagdoek
* een broekje
* een t shirt met lange mouwen
* 2 slabjes
* een cape



En Mams breide nog een stel slofjes.Paps maakte het kastje naar idee wat ik ergens op het www gevonden had voor verkleedspullen. En gaat nog op maat gemaakte kledinghangertjes maken. In het kastje kregen haar eerder verzamelde poppenspullen ook een mooi plekje.

Het kleine blonde meisje is erg content en speelt er graag mee. Binnenkort nog maar wat kleinere kleding maken voor haar kleine popjes ( en mams lief aankijken of die nog wat kleding kan breien). Dat pakketje kan dan mooi onder de kerstboom. ( dat feest wordt met de schoonfamilie met kadootjes gevierd)

6 opmerkingen:

  1. Zalig, wat een super mooi en origineel cadeau!
    Ik wou dat als kind altijd en had de pech dat mijn moeder niet kon naaien, voor mijn eigen dochter heb ik mij dan ook echt uitgeleefd, zo plezant om maken ook, en wat bleek de dochter was geen poppenmoedertje :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is toch gewoon GEWELDIG! It runs in the family.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow mooi!! En goed bezig zeg!! Ik maak vaak poppenjurkjes van reststof als ik een jurkje gemaakt heb. Slaapzakjes gebruiken ze ook veel. Op 'mijn lijstje' staat ook nog genoeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Annemarie, heb jij (of je moeder) ook breipatronen voor poppen in die oude tijdschriften of weet je een leuk boekje daarvan? Mijn moeder wil graag poppenkleertjes voor onze meiden breien.
    Liefs, Els

    BeantwoordenVerwijderen