dinsdag 24 januari 2012

Kussen met een randje paspel

Voor een dame van 15 werd er gevraagd of ik een kussen kon maken. Tja... Dat kan natuurlijk niet te zoetsappig zijn en dus werd het denim met roze. ( zo'n spijt dat ik maar een meter denim had meegenomen, volgende week nog even 2 metertjes bij halen)


Ik gebruikte ook paspelband en oh wat ben ik trots want de overloop is bijna niet te zien. Ik gebruikte de handleiding voor het stikken van paspel van Mina Dotter, mooie uitleg en dan lijkt het allemaal veel makkelijker.



En de naam werd geflockt

Ook stikte ik door met hard roze.
Dat Anna er maar blij mee mag zijn!

10 opmerkingen:

  1. Keimooi, en origineel, tof hé met die paspel, ik vergat mijn laatste kussen van extra stiksel te voorzien maar door de vele kussens en de mooie foto' die in blogland verschijnen viel mijn euro :0) Alsnog een fel gekleurd stikselke gegeven en dat maakt het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga, moet ik zelf zeggen ook steeds beter, paspel, extra stiksel, biais, ik en mijn Singer van 90 euro bij de Kruidvat draaien onze hand/naald er niet voor om, al denk ik wel dat ik over een jaartje of zo een uitgebreidere machine wil...

      Verwijderen
  2. Mooi gemaakt hoor!!! I love kussens :)

    Dat flocken....snij je dat op een bepaalde manier uit of knip je het ook uit de losse hand?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik print de letters uit en plak die met tape op de flockfolie en dan knippen.

      Verwijderen
  3. Een super leuk kussen. Er gaat iemand heel tevreden zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. TOF! Echt heel leuk, de combinatie van stoffen en kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen