woensdag 15 februari 2012

Ga bij oma koekjes brengen, in het bos, in het bos

Het stofje kwam ik tegen, en laat het kleine blonde meisje gek zijn op Roodkapje! Toen ik het lapje kocht wist ik al dat het een rokje moest worden. En de tijd tussen kopen van het lapje en het maken van een rokje, heeft uiteindelijk nog geen week geduurd, zou willen dat dat met alle lapjes ging die ik koop!


Inmiddels heb ik verschillende rokjes gepind op mijn Pinterest bord Sewing Cloths en via daar komt dit patroontje van deze dame wat ik gebruikt heb.


Ik liet de plooien voor wat ze waren en maakte er een strak rokje van. Dan komt de print toch het beste uit. Ik heb Roodkapje als centrum genomen waardoor er nu twee rokjes uit het midden van de stof zijn geknipt.


Verder de zakjes met biais afgewerkt en voor het binnenzakje wat tegen de buitenstof komt wit katoen genomen. Zo komt de voorjaar/zomer kast langzaam vol met rokjes en jurkjes, nu een lijstje maken welke kleuren shirtjes, vestjes en leggings we nodig hebben om de kast aan te vullen. En natuurlijk nog meer jurkjes en rokjes naaien! (zeker voor de jongste want daar is nog niet veel van gekomen)


15 opmerkingen:

  1. ooh mooi!

    en wat is pinterest dan leuk hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel knap!!! super stofkes!!! daar zou "ons" Roodkapke ook blij mee zijn ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw ! een echt roodkapjesrokje! prachtig afgewerkt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel geslaagd! Leuk modelletje en schitterende stofcombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er vrolijk uit. Op naar de lente!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mijn 6-jarige is helemaal weg van jouw rok!!
    groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is natuurlijk helemaal in mijn straatje! En hij is goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend leuk patroon! En gave stof!! Heeft ze 'm al aan gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat patroon wil ik ook al lang eens proberen! Ziet er telkens zo leuk uit. 't Is echt een leuk rokje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi! zowel de rok als de stofkes!

    BeantwoordenVerwijderen