donderdag 8 maart 2012

Een tas voor een poppenmoedertje

Feetje wordt 4 jaar en krijgt van haar lieve papa en mama een pop van 42cm. Ze is een echt poppenmama. Dat was voor mij een reden om een paar uur achter de naaimachine te kruipen om een soort luiertasje (eigen ontwerp) te maken.
Een luiertas hoort natuurlijk wel gevuld en met wat inspiratie, die ik op mijn Pinterest gepind had kwam ik tot de volgende vulling:

  • 3 luiers (patroon) ik gebruikte oude molton/nicky velours met de binnenkant naar buiten
  • Rokje (een recht strookje 2 keer zo breed als de taille van de pop, elastiekje erdoor en klaar)
  • Tuniekje (patroon)
  • Shirtje (patroon)
  • Broekje (patroon
  • Slaapzakje (eigen ontwerp, ook het gehaakte bloemetje)
  • Slabbetje (eigen ontwerp)
  • Kroontje (eigen ontwerp)
  • Omslagdoek/verschoningsmatje
  • Paar sokjes van de Hema, die ik per ongeluk in de droger had gegooid.


De patroontjes heb ik vergroot zodat er een 42cm pop in past.

Toen het kleine blonde meisje al dit moois zag, was ze bijna niet te houden en moest er voor haar jongetjes pop (mijn oude pop, 42 cm, die dienst deed als paspop) ook een garderobe gemaakt worden. En dus kroop ik nog eens 3 uur achter mijn Singer,dit keer ging het wat sneller omdat alle patroontjes al klaar lagen. Ik maakte zowel voor een meisje als voor een jongetje een setje. De pijpen van het patroontje werden verlengd zodat het broekje voor het jongetje een short is en door elastiek in de pijpen te doen van het meisjesbroekje werd het een heus pofbroekje. De luiers zijn een grote hit hier in huis. Er worden wat vieze luiers verschoond.

En wat vinden jullie van mijn nieuwe labels, dit zijn de eerste projectjes waar ik ze voor gebruikt heb... Mooi he?

22 opmerkingen:

  1. Helemaal àf! Hier zal ongetwijfeld nog jaaaren mee gespeeld worden. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vreselijk leuke set! Je hebt er overduidelijk veel aandacht aan besteed. Elke poppenmoeder zou hier blij mee zijn!

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knap & super leuk idee! & wat een leuke labeltjes ;-) die kleine meid gaat daar inderdaad nog lang mee rondsjouwen ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig en zo mooi allemaal en je label is top :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi zeg. erg leuk setje waar ieder poppenmoedettje blij mee zou zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!!! Super chique! De gevulde tassen en het label!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owjee, dit is zo mooi dit komt op mijn to-do list / inspiratie lijstje, want mijn kleine meisje begint een echt poppenmoedertje te worden, dus voor haar 2e verjaardag is dit een top cadeau. Dank voor al je patroontjes!
    Als je wil, kijk even op mijn blog en klik op de robot, dan kan je zien hoe je de woordverificatie uit kan zetten in afbeeldingen stapsgewijs... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ik dacht dat ik dat al gedaan had... Ga het nogmaals proberen te doen...

      Verwijderen
  8. Wat een leuk setje. Jullie dochtertje gaat content zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi label en helemaal top, die hele set zo. Wat zullen ze blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig idee en een super cadeau. Dat is toch leuk voor elk poppenmeisje!

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. p.s. je nieuwe labels zijn erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ladybug, ik heb een pin van deze post gemaakt, ik hoop dat het okay is? Groetjes manon http://pinterest.com/pin/105342078756677000/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi, kwam toevallig via Pinterest op het patroontje van dit Pippi-tuniekje. Wat was ik blij, want ik was mijn eigen patroontje al een tijdje kwijt en had nog geen zin/tijd gehad om een nieuwe te tekenen. Dit was wel zo makkelijk en inmiddels is het eerste tuniekje al weer genaaid voor de pop van mijn kleine nichtje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Lady Bug,

    Maud en Quinty vinden je luiertas zo mooi, dat als ze bij me zijn of ze dan niet even mogen kijken op de computer naar de tas. Nu zou ik mijn beide nichtjes graag willen verrassen met zo'n tas. Alleen kan ik het patroon niet vinden. Ik heb al op je site gekeken met tassen, kijk ik hem over de kop.

    Veel poppenliefs,
    Anja Mulder en mijn nichtjes Maud en Quinty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tas is zonder patroon….ik heb hem gevoerd dus je hebt 4 dezelfde grote lappen stof nodig….hoe groot precies weet ik niet meer. Tassenband als hengsels. Ik heb de tas wel diepte gegeven door de hoeken in te stikken, hopelijk kun je hier mee verder!

      Verwijderen
  15. de link naar tuniekje werkt niet meer of ik doe iets fout
    heb jij patroontje nog

    BeantwoordenVerwijderen