zondag 25 maart 2012

Plan A

Mijn stof uit de VS was eindelijk binnen en eigenlijk waren deze stofjes bedoelt voor de verjaardagsjurk. Nu ben ik heel blij met het resultaat van de aardbeienjurk dus om die plan B te noemen is misschien niet helemaal de juiste term. 


In een avondje maakte ik dit jurkje met stof van Woodlands Tails by Sherri Berry designs.
Ik gebruikte het patroon van hier, super makkelijk en omdat het gevoerd is is de binnenkant ook gelijk super netjes afgewerkt.


Die bandjes maakte ik vast met een kamsnap en aan de achterkant plaatste ik 2 knoopjes.


15 opmerkingen:

  1. Die stofjes zijn superleuk gecombineerd! Een heel leuk jurkje. En dat op een avondje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke jurk en erg leuke stof.
    Fijne week Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel leuk jurkje in een prachtig stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zowel Plan A als Plan B zijn geweldig! Heel mooie stof en leuk patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je een leuke dingen voor je dochter gemaakt de laatste tijd.
    Het aardbeienjurkje staat haar ook super!
    En nog gefeliciteerd met de mijlpaal 1 jaar natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi jurkje! Ik zou dit ook willen maken in maat 68. Ik vraag mij nu af of die twee splits onder de oksels echt nodig zijn bij dit patroon? Wat is jouw ervaring?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de ruimte heb je die nodig wel nodig, anders wordt het zo wringen....

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je snelle antwoord!

      Verwijderen
  7. Ik heb het patroon ook van de droomfabriek gehaald, maar ben nogal een leek.... hoeveel meter stof had je van beide stoffen nodig? Groetjes Nanique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt niet zo heel veel stof nodig, ligt natuurlijk wel een beetje aan de maat, denk dat ik 2 keer een halve meter heb gebruikt…Al denk dat ik misschien van die bollen stof 75cm heb gekocht…Als je het patroon alvast uitknipt kun je meten hoe lang de achterzijde is…

      Verwijderen
  8. Hoeveel meter stof heb je nodig voor maat 86? Op de site waar u het patroon hebt gevonden is het niet zo duidelijk of is dit eender?

    Ik ben nog maar een beginnertje...
    Alvast bedankt

    Groetjes Suraiah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou het patroon uitknippen en dan meten wat de lengte is. Ik heb voor maatje 80 denk ik 2 keer halve meter gekocht al kan het ook zijn dat ik van de bolletjes stof 75 cm had.

      Verwijderen