donderdag 29 maart 2012

Stap 1.

Gisteren haalde mijn Lief mijn bestelde "Allemaal Rokjes by Mme ZsaZsa" En oh wat ben ik blij en kan ik niet wachten om de rokjes die er in staan te gaan maken. In elk geval heb ik nog wat stofjes en fournituren in de kast op zolder om een start te maken. Er sprong nog even een plan in mijn hoofd om vanaf nu een rokje per week te maken, maar...ik heb het al druk genoeg geliefde, moeder, dochter, zus, vriendin, werknemer en creativeling, een deadline voor een rokje per week lijkt mij niet handig. minimaal 1 per maand gaat denk ik wel lukken :)

Stap 1 in haar boek, is een oefening, patroongewichtjes. En tja daar had ik tot nu toe mij nog geen tijd voor gegund. Dus wat restjes uit de kast getrokken, en ik vertelde al eerder ik hou van grijs met roze. In een half uurtje had ik er 5 en dat is voorlopig misschien wel genoeg. Ik vulde ze met goedkope rijst en ga ze deze week vast gebruiken. met patroongewichtjes blijft je patroonpapier op het patroon liggen. Oefening geslaagd! Op naar de eindtoets.

5 opmerkingen:

  1. dat boek moet ik ook nog bestellen en nu zeker, want wat zijn nou weer patroongeichtjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het boek ook en zoek nu tijd om er iets uit te gaan maken. De gewichtjes staan al een tijdje op m'n te-doen lijstje. Misschien toch eens mee beginnen. Ben benieuwd welk rokje je gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je kan ze ook verwarmen in de microgolf ! ( daar heb ik ze voor gemaakt en nu weet ik dankzij dat boek dat ik ze ook als patroongewichtjes kan gebruiken ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @me, bedoel je http://www.ladybugenco.blogspot.com/2011/11/warmte-voor-de-winterwandeling.html :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar lijkt me handig. Ik ben nog niet helemaal into het naaien van kleding maar wil het wel graag proberen dus ben hevig aan het twijfelen of ik het boek zal kopen. Het enige wat mij ervan weerhoudt...

    ...ik ben geen rokjesdrager!

    hmmm, ben benieuwd wat jij gaat maken, misschien haal je me over!

    BeantwoordenVerwijderen