dinsdag 17 april 2012

Aprilletje zoet, geeft een ROZE hoed...

De lente zet nog niet echt door en ik kwam in een vintage Burda een patroon voor een zuidwester. Ik maakte een maat 92, maar....het minimeisje met maat 74/80 paste deze niet. Ik denk dat ze in 1973 kleinere bollekes hadden bij een maat 92. Exemplaar 1 werd dus voor de pop. Volgens het blonde meisje nu een brandweerpop met roze helm :) Ik paste het patroon aan en exemplaar 2 past het blonde meisje wel. Ik knipte alleen mijn tafelzeil niet helemaal geweldig, de band klopt niet qua ruitjespatroon, er zal dus nog een exemplaar moeten volgen wil hij perfect zijn. Toch kon ik jullie de foto's niet onthouden :)

Tafelzeil, nieuw bij Ikea!!

6 opmerkingen:

  1. Mooi! En dat tafelzeil is geweldig hè, ik heb me er de groene versie van gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt, past helemaal bij dit weer hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend grappig. Ik wil hem ook wel eens maken, maar gaat dat patroon tot maat 152? (Ik vrees dat mijn jongens in die tijd echt reuze-hoofden hadden...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. is dat tafelzeil? Ziet er uit als soepele stof (niet als dat stugge plastiek achtige tafelzeil). Misschien binnenkort ook mar eens richting IKEA

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook leuk zeg! Ik vind het juist wel grappig dat de ruitjes verspringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer moi, zelfs te groot en met niet kloppende ruitjes! Mag ik vragen welk patroon het was? Ik zoek al lang naar een patroon voor een zuidwester en tot nu toe heb helemaal niks gevonden. Ik zoe dus het patroonnummer héééél graag weten. Dank u!

    BeantwoordenVerwijderen