woensdag 4 april 2012

Blommig

Met HET BOEK, durfde ik het wel aan, een blommig rokje voor moi. Omdat ik maar een yard van deze stof had liggen note aan moi: rokje voor mij, 1,5 tot 2 yard kopen, werd het de A lijn met een boordstofband. Zonder veel poespas, maar in de volgende versie zal er zeker een paspel en een kantje komen. Ik had ook een tekort aan patroonpapier waardoor ik mijn restjes aan elkaar plakte om zo voldoende te hebben om het patroon over te nemen.
In een uurtje zat het ding in elkaar, en het past ook nog. Het is wel makkelijk zo zonder rits in en uit de rok te komen, een heerlijk zomer/lente rokje.





Over het resultaat ben ik niet geheel ontevreden al zijn er natuurlijk altijd verbeterpunten! Op naar het volgende rokje voor moi.


Foto's van mezelf nemen lukt mij nooit zo goed dus gebruikte ik een groot canvasbord met wat lieveheersbeestjespunaises om het resultaat op de foto te zetten.

9 opmerkingen:

  1. waar haal jij de boordstof vandaan? Ik vind die nergens niet... en een rits daar durf ik nog niet echt aan te beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en online heb ik ook al zitten zoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden! Heerlijk zo'n snel projectje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allemaal rokjes! Ik zou de madame om sponsorgeld vragen :P!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke rok!
    Knap hoor.
    Dat boek lijkt me ook wel wat.
    Ben benieuwd naar nog meer mooie rokjes.
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. uw tip is niet echt toepasbaar ik ben nl van belgie... toeme! nog even verder zoeken dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél leuk zomers rokje!
    Prachtige combinatie met de witte boordstof.
    Maar een vraagje: knip jij dan het rokje op het breedste van je heupen? Ik heb een beetje schrik dat mijn katoen gaat "ploffen" omdat ik erg brede heupen heb en de katoen niet rekt maar de boordstof wel..

    BeantwoordenVerwijderen