woensdag 25 april 2012

I SPY BAG Tutorial (+ Give Away)

Een I spy bag is een spelletje voor kinderen. Mijn meisje van 3 is er sinds ze af zijn al uren mee bezig. De bedoeling is dat je kind zoekt in de zak en dit zichtbaar naar het venster haalt. Bijv ik zeg zoek het paarse tulpje, dan gaat zij zoeken in haar zak en evenzo met de letters. Ideaal voor in de auto want ze zijn er echt wel even zoet mee.

En zo maak je hem zelf:
Stap 1
Nodig:
Styroporbolletjes/Tempexbolletjes of rijst oid
Dingetjes om te zoeken, ik gebruikte foamkralen van
de HEMA
stukje doorzichtig tafelzeil bijv 10X15cm
3 strookjes van bijv 4X10cm
2 strookjes van bijv 4X20cm
1 lapje van bijv 20X15 cm

Stap 2
Maak een foto van de dingetjes die je in het zakje doet.
zodat je hier een kaartje van kunt maken.

Stap 3
Stik de korte strookjes aan het tafelzeil en 
zigzag de rand.
Maak van het andere korte lusje een bandje.

Stap 4
Stik de naden door.

Stap 5
Doe hetzelfde met de langere strookjes

Stap 6
Leg het lapje en je tafelzeil op elkaar met de 
goede kanten naar elkaar speldt het bandje als lusje ertussen.

Stap 7
Stik het tafelzeil en het lapje aan elkaar maar 
laat een paar cm open om te keren en te vullen.

Stap 8
Keer het zakje
en vul het met je materiaal niet te vol,
want dan krijg je stap 9 niet voor elkaar.

Stap 9
Stik nogmaals de rand helemaal rond
Je I Spy Bag is klaar!
Veel plezier
en vergeet niet je foto af te drukken en eventueel te 
plastificeren zodat je van vooruit de auto, of van achter de naaimachine, vanuit de keuken, vanaf de bank, van onder de douche, tja al deze plekken zijn hier al getest en goed bevonden! :)
 aan kan geven
wat er gezocht moet worden.

Wil je hem niet zelf maken, deze is te winnen.
Wat moet je doen?
Volger zijn of worden van Ladybug & Co
Berichtje achterlaten voor 9 mei 16:00uur op deze post
Evt een linkje op je eigen blog
En duimen!

Succes!

42 opmerkingen:

  1. Ja ik snap hem! Dit vinden mijn kids zeker leuk! Ik doe heel graag mee en anders komt hij gewoon op mijn to-do list voor de vakantie! Super! En waar koop je die bolletjes, dat is toch leuker dan rijst? Groetjes Manon(volgen; al lang! linken; tuurlijk!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!!!!!! Ik doe heel graag mee.
    En als ik niet win, dan probeer ik zeker eens zelf als ik wat tijd vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Als ik em niet win dan ga ik ook zelf aan de slag voor de kinderen. Hoe meer dingen om ze bezig te houden hoe beter. Ik zal een linkje op m'n blog zetten. Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net je blog ontdekt... leuk al die creatieve ideetjes!
    Ik doe graag mee met je give-away.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk bedacht! En ziet er nog gaaf uit ook! Doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgen deed ik je al, maar winnen... graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk seg!
    we doen graag mee & zette ne link!
    veel plezier!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier had ik tot nu toe nog nooit van gehoord. Superorigineel. En natuurlijk wil ik zoiets winnen. Mijn meisjes gaan er blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig! Ik pin hem voor later, maar ik zou hem ook wel willen winnen hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. vlug een linkje maken, volgen doen ik al en winnen wil ik wel ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goh, ik heb hier nog nooit van gehoord, maar dit lijkt me zeker leuk voor in de auto! Ik doe graag mee met de give away! Ik zet een linkje op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuk idee. Bedankt voor de uitleg. Dit komt ook weer op de to-do-lijst. Maar aangezien die al best lang is, wil ik ook wel een kansje wagen in je give-away.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik doe ook heel graag mee! Wat een tof ideetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Net je site ontdekt! Leuk hoor! En we doen graag mee coor zo 'n schoon cadeauke!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja erg leuk, dit staat al heel lang op mijn moet-ik-nog-eens-maken-lijstje. Doe heel graag mee met je give away voor mijn kleine pollewop en mocht ik niet de gelukkige zijn moet ik hem toch echt nu eens zelf gaan maken :)

    Ik plaats ook een linkje op mijn blog voor je.

    Groetjes,
    Rosalie

    P.s. op mijn blog is ook nog een give away te winnen, je bent welkom om een kijkje te nemen als je zin hebt www.studiozakka.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben erg benieuwd of mijn kleine meid zo'n i-spy leuk zou vinden....we proberen het graag uit! Groeten, Klaske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook hier heb ik wel kindjes die zo'n i-spy kunnen uitproberen. En misschien maak ik er dan wel nog twee zelf, zodat ze er alle eentje hebben. Maar natuurlijk moet ik eerst nog winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zag hem al eens eerder voorbijkomen maar mijn kinders zijn nog te jong. Maar als ik er één win.. Dat zou wel ideaal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Alles om ikverveelmeindeauto te vermijden! Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. joepiedepoepie! ik doe mee!

    (wat heb je al veel reacties!!! :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat is dat een leuk idee!!!
    ik doe mee (en voor het geval ik niet win heb ik al meteen je handleiding in mijn favo's gezet lol)
    ik denk dat het ook leuk is voor op restaurant om je kind bezig te houden! En allemaal variaties op te maken hé ... met cijfers, met letters, met vormen, ...
    Super!
    Ik zet een linkje op mijn blog en ben volger geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een goed idee! Ik doe zeker mee! Wat zouden de kinderen hier blij mee zijn! En ik ook, om eindelijk eens een give-away te winnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk! Ik doe ook heel graag mee voor een I spy bag voor onze kleine Lukas.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik doe ook graag mee. Deze vakantie hebben we een lange reis voor de boeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik wil ook wel graag meedingen voor dit leuk speeltje. Ik heb nog een 2 paar kleine meisjeshandjes in huis die daar graag zullen mee spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuk speeltje, inderdaad ideaal voor in de auto.
    Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik doe heel graag mee! Ik word volger en zet een link op mijn blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. oooh wat leuk ik doe graag mee !
    Volger was wel al ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik waag graag mijn kans voor zo'n toffe I spy bag!
    volger ben ik al een tijdje ;-) een linkje op onze blog komt er aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Superidee, en een hele leuke giveaway! Ik wil hem graag winnen, want wij gaan al snel op vakantie en dan is dit natuurlijk ideaal voor in de auto!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuk idee zeg, Mijn dochter zou het erg leuk vinden denk ik, die is al zo van de zoek en vind spelletjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe het nou precies werkt, maar dat zal vast aan mij liggen. Maar daarom wil ik hem wel graag winnen, om te kunnen zien hoe het nou in elkaar zit. ;-)
    Volger was ik al en link komt er nu aan.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel toevallig tegen gekomen maar hierbij heb je meteen een nieuwe volger! En omdat de tijd momenteel ontbreekt om het zelf te maken doe ik héél graag mee met je give-away. Bedankt alvast dat je iemand van ons blij wilt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Aha ik doe mee want dit lijkt me wel iets voor onze jongens! Leuk gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Leukleukleuk! Ik doe mee ! Ik zet meteen een linkje op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. mag ik ook nog meedoen?? Hier geen kleine kindjes meer en nog geen kleinkindjes, maar er zijn wel wat achterneefjes en -nichtjes die hier blij zullen mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik wil graag mee doen, lijkt me super voor op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Echt super leuk! Ik doe graag mee met je give away!
    Ik ga duimen!
    succes en groetjes Madebynijn

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik doe super graag mee, wat leuk...

    BeantwoordenVerwijderen