vrijdag 6 april 2012

Van xxl overhemd naar dreumes jurkje

Mijn lief draagt vaak een overhemd op doordeweekse dagen en deze slijten het eerst bij de manchetten. De rest van het overhemd is dan nog prima. Voor het minimeisje maakte ik uit een van de overhemden die liggen te wachten om iets anders te worden dit jurkje. Dwars over het voorpand loopt de oorspronkelijke zijnaad van het overhemd en ik liet 2 knoopjes terug komen als extra detail. Het resultaat een schattig zomerjurkje voor het minimeisje.
                                              
Het patroon is een "pillowcase" jurk en het geheel is afgewerkt met biaisband.
Boven aan heb ik elastiek vastgezet, dan gaat het makkelijk over haar hoofd.

11 opmerkingen:

  1. wat een ontzettend leuk idee, en ook een schattig jurkje geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk! Mijn man draagt niet zoveel overhemden, toch eens even in de kast duiken of er iets in aanmerking komt voor hergebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk! Ik bewaar de oude overhemden ook altijd! Komt altijd nog eens van pas als voering in een tas, naamslinger of gewoon als verfschort!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi wat prachtig dat jurkje
    ik bewaar mijn mans overhemden ook Ik kan alleen niet zo goed overweg met de naaimachine Als ik dit zie dan baal ik dat ik niet iets handiger ben

    BeantwoordenVerwijderen