zondag 27 mei 2012

Voor later...



Ik vond dit idee op het www, ik paste het aan naar mijn eigen idee. Ik ben van plan om elke eerste van de maand met mijn meiden te gaan zitten, al zal de jongste nog niet echt antwoorden, en het boekje te pakken. Natuurlijk zit ik vaker met ze dan een keer per maand :) Ik wil het vaker doen omdat de ontwikkeling van de beide dames vlot gaat zeker als ze nog zo klein zijn, waarschijnlijk veranderen sommige antwoorden per maand en andere veel langzamer.


Mijn 20 vragen voor mijn meiden:
1. Wat is je lievelingskleur?
2. Waar speel je het liefst mee?
3. Welk fruit vind je het lekkerst?
4. Wat vind je het leukste op tv?
5. Wat draag je het liefst?
6. Welk spelletje speel het liefst?
7. Wat is het lekkerste snoepje?
8. Welk dier vind jij het leukst?
9. Wat is je lievelingsliedje?
10. Wie is je beste vriend?
11. Welk boek lees je het liefst?
12. Wat drink je het liefst?
13. Waar speel je het liefst mee buiten?
14. Wat zou je het liefst als kadootje willen krijgen.
15. Waar ga je het liefst naar toe op vakantie?
16. Wie neem je elke avond mee om te gaan slapen?
17. Wat eet je het liefst op je boterham?
18. Wat wil je vanavond eten?
19. Wat doe je het liefst als je aan het helpen bent?
20. Wat wil je later worden?

De vragen schreef ik voorin het boekje.
Op de kaften flockte ik de voorletters van de namen van de meiden in fluorroze. En klaar om het projectie te starten.

10 opmerkingen:

  1. Wat en leuk idee! Maar ik zou het dan eerder elke verjaardag willen doen, denk je dat je dit echt vol gaat houden? Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was ook voor elke verjaardag, ik hoop dat ik het vol ga houden!

      Verwijderen
  2. Wat een geweldig leuk idee!
    Ga het ook doen! De jongste van 1, dat gaat nog niet lukken maar met Frederique van 3 jaar al wel.
    Ik houd nu ook een boek voor ze bij in verhaal vorm.
    Bedankt voor weer een leuke tip!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n lief idee! Dat wordt later een boekje om te koesteren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kei fijn idee!!! Genoteerd. UItwerking op mijn manier vanaf volgende maand (naast al de fotodagboeken ...). Als dat ok is ;-) Dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooooh dat is mooi! super simpel en super leuk!
    Ik ga hem onthouden en ja. zodra ons boertje-lief oud genoeg is om antwoord te geven doet hij ook mee! Want vooral de antwoorden van de kinderen zijn super! Dan denk jij dat het zus is, zeggen hun iets anders :) heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik kwam dit idee ook een tijdje terug tegen, en vind het fantastisch! veel plezier nu én later bij het herlezen ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee!
    Ik heb geen kinderen, maar dit ga ik onthouden voor 'ooit'!

    BeantwoordenVerwijderen