woensdag 6 juni 2012

Feline

Haar moeder vond het stofje van een van de poppenjurkjes helemaal geweldig en dus vroeg zij mij een rokje te stikken, ze gaf mij de vrije hand hoe, wat en waarom.

En dus toog ik achter mijn Singer, dacht na en stikte een fronsrokje. Ik zette er een extra randje aan omdat ik het anders wel een erg herfstachtig rokje vond worden. De tailleband is met elastiek, dat is voor peutertjes toch het makkelijkst. De rand eronder is 2 keer zo lang en gefronst en de onderrand is 20 cm langer dan de middelste rand en fronste ik ook. Alle stiksels heb ik nog eens doorgestikt, is nu niet te zien maar de afwerking is echt super!

Om het helemaal af te maken stikte ik van dezelfde stof een jurkje voor de pop.
Bloemetjesstof is een heel fijn ribachtig stofje van Stenzo
Roze met witte stof en witte biaisband van de Bredase markt.
Patroontjes van mijzelf.
  

9 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Er gaat een meisje heel gelukkig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi, het poppenmoedertje zal content zijn!
    liefs, mimi xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi. En die combinatie van stoffen vind ik er geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee die polkadotjesstof onderaan.
    Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat superleuk! De modellen én de combinaties.

    BeantwoordenVerwijderen