dinsdag 26 juni 2012

Lunchbag

Op vakantie neem ik altijd wat nieuwe speelgoedjes, knutselspulletje ect mee. 
De jongste krijgt deze:
Ik maakte er nog een extra soort knikkerzakje bij want ze is erg bezig met erin en eruit.
De naaimachine gaat niet mee op vakantie, maar wel wat haakspulletjes  , dus maakte ik er een voor mijzelf en omdat ik toch lekker bezig was nog een extra, gewoon omdat ze zo leuk zijn

Voor de oudste moet ik er nog een maken, want ze vond deze stofjes niet zo leuk, tja 3jarige met smaak...We kochten vandaag een lapje op de markt voor haar tasje, dan kan zij haar etuitje, blaadjes, schaar ect ook chique meenemen in de auto!

Het patroon komt van hier.
Alleen heb ik het tweede en het derde tasje anders gemaakt, en ik vond makkelijker, als de tutorial aangeeft. Ik heb nummer 1 namelijk 4 keer uit elkaar gehad grrr.
Stoffen
Ruitjes, sterren en stipjes van de Bredase markt
Aardbeien stofje is is niet meer te krijgen waar ik het vandaan had
Middelste tasje Woodland Tails
Buitenstofje buitenste tasjes Dots in Pink

Hier mijn aanpassing, Ik maakte de hengsels en de binnenkant voor alles in elkaar gezet wordt. Je hebt dan dit:
Daarna heb ik het afdekstofje er met de goede kant naar binnen ingestikt
Vervolgens het zakje binnenste buiten gekeerd en de binnenkant van de hengsels vast gestikt.
Daarna het zakje weer terug gekeerd en dan net als bias in 2 stappen de hengsels vast gestikt.
Als laatste heb ik de bovenrand doorgestikt.

20 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, zo'n eigen tasje voor op vakantie! Ze zijn erg mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ideaal zo'n handige blogcollega die even de patronen voor ons aanpast! Het idee is gepind hoor! :)

    Fijne vakantie!
    Gaan jullie al binnenkort? en waar gaat de reis heen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We moeten nog ruim 2 maanden wachten en dan naar Italie! Dus er gaat nog meer vakantiespul komen :)

      Verwijderen
  3. heel knap ! daar ga ik me ooit ook eens aan wagen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuk idee! én wat een heerlijke vakantie voorpret !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Productief ben jij! En allemaal even mooi, vind de strandtas ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi! en het is meteen gepind;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! Weer eentje voor op mijn ToDo-lijstje ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super leuke tasjes, staan ook op mijne pinterest ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wauw! Supertoffe zakjes, en bedankt voor de tutorial aan te passen, ik ga me hier zeker ook aan riskeren! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n leuke vrolijke tassen. Heel prettige vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat duurt nog zo lang, maar alvast bedankt :)

      Verwijderen
  11. Hallo!! Wat een super leuke tas! Ik ben alleen benieuwd naar de maten die je hebt gebruikt. Ik heb namelijk die van Pink Penguin bekeken. Maar als ik van inch naar cm omreken krijg ik van die rare maten als 5,7150 cm haha. Welke maten heb jij gebruikt?? Hopelijk kun je me snel beantwoorden of anderen natuurlijk wat ik moet doen. Ik moet namelijk binnen twee weken de naaispullen uit de woonkamer halen i.v.m. uitgerekende datum van de zwangerschap.
    Liefs Brenda van der Weij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag, ik ben helemaal weg van deze tas en wil hem ook graag gaan maken, maar ik kom niet uit de engelse maten. Welke maten heb jij voor deze tas gebruikt! Bedankt trouwens voor de uitleg van hoe jij het hebt gedaan.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik reken altijd om naar cm en dan maak ik er een mooi rond getal van. Volgens mij kwam ik op A4 als maat uit voor de zijkanten en de binnenflappen. En dan 1/3 of 1/4 van een A4 voor de randen en de bandjes. Als je er zo niet uitkomt hoor ik het wel, dan kan ik kijken of ik het patroon nog heb.

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor je snelle reactie. Ik ben van plan om morgen het patroon te gaan tekenen. Als het met jouw uitleg niet lukt, laat ik je het wel weten.

      Groetjes,
      Marianne

      Verwijderen