maandag 16 juli 2012

Tutorial Auto-opbergzak

Ik maakte deze zak al eerder op maat van onze auto, een vriendin vroeg mij er ook een voor haar auto te maken. Deze zak zit tussen 2 stoeltjes in en dus niet tegen een van de voor stoelen aan.


Wat heb je nodig:

  • Stof
  • Biaisband
  • Stukje klittenband
Wat moet je doen:
Meet de ruimte tussen de autostoeltjes en ook de hoogte, meet dan hoeveel band je nodig hebt om om de tussenhoofdsteun te doen.

Ik bedacht mij toen ik al bezig was dat het wel leuk was om er een tutorial van te maken.
Knip uit je stof 2 lappen even groot op de grote van het tussenstuk in de auto. Voor deze auto was dat 25X60cm. En doe er 2cm bij, het werd dus 27X62cm
Verder knipte ik nog 3 vakken van 15X27cm en een van 20X27cm. Bij de onderste (het grootste vak) knipte ik 2 hoekjes zodat deze wat ruimer is. En ik knipte 2 bandjes om bovenaan te bevestigen zodat de zak vast zit in de auto.

Zet alle vakken af met biais, de onderste hoeft alleen aan de bovenkant.
En stik ook nog 4 bandjes van bias van ongeveer 5cm lang.
Stik van het onderste vak de hoekje.

Bevestig de vakken op een van de twee grote lappen, dicht langs de rand.
Het bovenste vakje stikte ik in het midden nog eens door zodat er 2 vakjes ontstaan.
Stik de biaisbandjes op de plaats waar je ze wilt hebben en ook de banden voor het bevestigen stik je vast.
Leg nu bovenop de vakkenkant van je lap de andere lap en stik deze rondom vast. Laat een ruimte om te draaien.
Keer om en stik door. Bevestig de klittenband op de bevestigingsbandjes


Klaar!
Aan de lusjes bevestig ik de I SPY Bags van hier en hier. En bij die van ons zit er ook een magneettekenbordje aan. Maar je kunt er natuurlijk van alles aanhangen. 

3 opmerkingen:

  1. goh bedankt, da komt altijd van pas,
    voor lange maar ook voor korte ritjes ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig uitleg, bedankt want dit komt heel goed van pas!!groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi!
    Het onderdeel handleidingen sla ik meestal over, want als ik wat nodig heb vraag ik het altijd aan mijn super handige vriendin :).
    Maar nu ik verlof heb, moet ik toch eens aan de slag met de ronde gordijnen voor M.
    Dus op zoek naar een uitleg voor het maken van een ronde zoom in een rolgordijn, kom ik zomaar onze autozak tegen! We zijn er nogsteeds erg blij mee!
    Een aanrader ook voor anderen.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen