zondag 30 september 2012

Hartverwarmers

Aanstaande week is het in ons koude kikkerlandje borstvoedingsweek. Dat betekent dat wij (de gezondheidszorg) deze week extra aandacht geven aan borstvoeding. Ook in het ziekenhuis waar ik werk doen wij dat. Wij ( collega's en ik) maakten 100 hartverwamers om uit te delen aan de moeders die borstvoeding geven. Ik gaf mijn collega's een uitleg en patroon en zie daar: een grote stapel hartverwarmers.
In de katoenen hartjes zit bij elkaar 10 kg rijst! Want per hartje was er 100 gram nodig. De kleuren van de stof komen overheen met de kleuren van ons ziekenhuis. 

De hartjes kunnen 20 sec op 600watt in de magnetron en zijn dan lekker warm. Vaak wordt er aangegeven om warmte toe te dienen voor het geven van of het afkolven van borstvoeding. Dat kan dus nu op maat en in stijl met onze hartverwarmers. Maar ook voor tal van andere momenten is het hartje natuurlijk te gebruiken!

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooi idee om de mama's in de watten te leggen.
    Ik zou het ook nog een leuk idee vinden om in een verwenmand te steken voor de maam, in plaats van een bloemetje, met lekkere thee en verzorgende lotions

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan je rijst echt opwarmen in de microgolf? Zo cool!
    Leuk idee trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gaat goed, en je kunt hem ook in de koelkast leggen, heb je een coolpack!

      Verwijderen
  3. Heel fijn idee. En mooi kleurtjes hebben ze in het ziekenhuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat verdient een pluim!!! Wat een hartverwarmend initiatief!!!! Proficiat!

    lieve groetjes
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waw, hoe tof dat jullie dat allemaal gerealiseerd hebben,
    borstvoeding moet aangemoedigd worden,
    k heb t zelf 2x 7 maanden gegeven, het s niet alleen goed voor je boeleke & jezelf,
    maar ook die close band: moeder & kind s zo intens!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk idee zeg! had ik dat ook maar gehad, misschien had het gewerkt. ik ben er bij de 3e maar niet eens meer aan begonnen..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh goed zo! mooi dat jullie dat stimuleren! Hier ook een borstvoedende mamma. Super. Mooi cadeau ook om te geven!

    En leuk dat je mee doet mijn "cadeautje"!

    BeantwoordenVerwijderen