zaterdag 24 november 2012

Pin # 18

Ik heb dit al een tijd terug gepind en van de week uitgeprobeerd! Eerst met gewoon zoutdeeg, maar daar vond  ik de structuur te grof van en daarna met maizena en baking soda. Onze pakjes voor de kerst krijgen een extraatje! Ook maakte ik nog hartjes, kleine kerstboompjes en sterretjes. 
Ik ben echt super blij met het resultaat.

Doosje van Ikea


Zelf maken?

Nodig:
* 1 kopje Baking Soda (verkrijgbaar bij de toko)
* 1/2 kopje Maizena
* 3/4 kopje warm water.
* uitstekers
* stukje conifeer voor structuur.
* rietje
* stempels
Meng de Maizena, Baking Soda en het water in een klein pannetje door elkaar, zet het op een laag pitje en blijf roeren totdat het goedje de dikte heeft van aardappelpuree. Schep het geheel over in een bak en dek af met een stukje huishoudfolie. Laat het afkoelen.

Als het afgekoeld is rol je het uit tussen 2 stukjes huishoudfolie en steek je de vormpjes die je wilt eruit. Gebruik een stempel of zoals ik gedaan heb conifeer voor struktuur. Mijn letters komen van Pipoos. Prik met een rietje gaatjes om de ornamentjes op te hangen of aan een pakje te hangen. Laat het een nachtje, of twee, drogen. Het kan ook in de oven maar drogen aan de lucht  geeft een mooier resultaat.
Als het droog is kun je er een lintje, koordje of mooi bandje door halen om het op te hangen.
Veel plezier

Let nog even op mijn Give Away.

7 opmerkingen:

  1. Iets voor de woensdagmiddag na sint. Kerstknutselen met de boys.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit echt zo mooi en inspirerend! Ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi, het ziet er erg leuk uit! ik versierde gister een glazen groentje pot met een lintje en ook zo'n soort sterretje. Alleen heb ik het sterretje uit witte das klei gestoken..
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen