donderdag 20 december 2012

300 slingers voor Happy Hippo. Naait u mee...?

Dat internet een virtuele ontmoetingsplek is voor gelijkgestemden wisten wij al lang. Dat handwerk in de echte wereld "in" is, is ook niets nieuws. En al meer dan eens zagen wij deze 2 werelden samen komen, wat resulteerde in mooie dingen voor het goede doel. Zo'n goed doel hoeft niet per se ver weg te zijn. Dicht bij huis zijn ook mooie projecten die steun kunnen gebruiken. Stichting Happy Hippo is zo'n project.

Stichting Happy Hippo maakt verjaardagsboxen voor kinderen waarvan de ouders afhankelijk zijn van de Voedselbank Breda. De boxen zijn gevuld met alle benodigheden om een kind een fijne en feestelijke verjaardag te kunnen geven. Ieder kind heeft recht op een verjaardag.

Zou het niet mooi zijn om elke verjaardagsbox aan te vullen met een duurzame stoffen slinger...? Zodat de woonkamer vele jaren versierd kan worden.
En daar komt u in beeld. 150  300 slingers gaan we echt niet met z'n 2tjes redden dus duik in uw stoffenkast, haal er een paar mooie restlapjes uit en stik een slinger voor stichting Happy Hippo.
Geef u op via actievoorhappyhippo@gmail.com en plaats de "Ik maak een slinger" button in uw zijbalk van uw blog, op facebook, op pinterest of waar u het maar kwijt wilt. Hoe meer mensen op de hoogte zijn van de actie hoe meer kinderen wij blij kunnen maken met een slinger.
Via de mail krijgt u het adres waar de slinger heen gestuurd kan worden.

Om het u gemakkelijk te maken, maakten wij 3 patroontjes voor verschillende vlaggetjes. U kunt voor een van de 3 kiezen maar kunt ze ook onderling combineren.
Werkwijze:
Voor een slinger van 5 m heeft u ongeveer 24 vlaggetjes nodig en 6 m biaisband.
Leg het patroon op de stof en knip 48 vlaggetjes uit.
Leg de stoffen vlaggetjes met de goede kant op elkaar en stik ze op 0,5cm door, laat de bovenkant open om te keren. 
Knip de hoekjes bij en knip de half ronde evt in of gebruik een kartelschaar.
Keer de vlaggetjes om en strijk ze.
Speldt de vlaggetjes aan de biaisband met 5cm ertussen en begin met spelden op een halve meter. Daar kan de slinger mee worden opgehangen.
Stik de biaisband aan de vlaggetjes, tip:bent u nog niet zo bedreven met biaisband gebruik dan een kleine zigzagsteek. Als het goed is heeft u ongeveer een halve meter biaisband over.  

Stop de slinger in een envelop het liefst voor 31 maart 2013, schrijf het adres erop wat u per mail heeft ontvangen, frankeer hem voldoende en stop hem in de brievenbus. Wij zorgen dat hij bij Happy Hippo terecht komt!

Wij zullen u de komende tijd op de hoogte houden van het aantal slingers die er binnen gekomen is. En wij hopen natuurlijk op een mega succes!
150 Slingers voor Happy Hippo naait u mee?
Ps ook te volgen op Facebook

23 opmerkingen:

  1. OK: *mimi's* doet mee!!!
    alleen al om een lach op een kindergezichtje te toveren!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn slingertjes zijn onderweg, gistren zijn ze truggekeerd naar ons eigen huisje omdat k er ne nationale sticker op had hangen & t moest nen internationale zijn, weeral hip hip hoera voor onze post, zo vriendelijk om mij dit te laten weten helaas te laat ;-)
      mor goe, tejust zijn ze dan nog ne keer richting Nederland gestuurd ;-)
      liefs, mimi xxx

      Verwijderen
    2. Ach nee Mimi...Dan ga ik aan het eind van de week weer met mijn neus tegen het raam om te kijken of de postmevrouw er een komt brengen:)

      Verwijderen
  2. Leuk initiatief, ik doe mee! Is er een bepaalde einddatum van deze aktie?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het ook een heel leuk idee, maar ik vraag me idd ook af welke periode jullie in gedachten hebben...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat is een mooi idee! Ik ga eens even mailen! TOP meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goede actie! En nog in mijn stadje Breda ook :-)
    Ik ga heel erg proberen om en (minimaal) eentje te maken! Heb nog een paar maanden de tijd zie ik

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superactie, ik heb m gepromoot op mijn blog en op het CreaPower forum!
    http://forum.creapower.nl/viewtopic.php?f=11&t=552

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ik ga ook aan de slag...als hij af is horen jullie het!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een mooi initiatief! Je kan op me rekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mag het ook een gehaakte slinger zijn??? Ik heb net eentje in het roze/paars/groen gemaakt en die wil ik wel "doneren".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartstikke leuk, alleen om de dozen zoveel mogelijk het zelfde te houden willen we graag stoffen slingers! Wel super bedankt voor het aanbod.

      Verwijderen
  10. Wat een leuke en goede actie! Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga wel meedoen! Maar het gaat nog wel ff duren, eerst nog een aantal cadeautjes en nog veel andere dingen om leuk te naaien! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kan iemand me vertellen wat de maten zijn van de driehoekige vlaggetjes? Mijn template print 18 bij 20 cm uit. Hoor het graag zo gauw mogelijk. Dank je dames.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! De schuine zijde is 23cm en de rechte zijde voor bovenaan is 20 cm, hoop je hiermee geholpen te hebben. Super bedankt dat je mee wilt naaien!

      Verwijderen
    2. Van het patroon, dan kom je op vlaggetjes van +/- 18 bij 20 cm uit.

      Verwijderen
  13. Ik ben een beetje te laat! wel een leuk idee!

    www.themindofanexchange.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen