dinsdag 4 december 2012

Haardvuur...

Ik maakte een tas, een tas van Ikea stof, MARGARETA, lekker stevig en volgens mij past het helemaal bij het jaargetij! Ik zag de stof ( kan het ook niet weerstaan om een half metertje mee te nemen) en wist het eigenlijk gelijk, dit moest een tas worden! De boomstammetjes doen mij denken aan de voorraad hout die bij mijn ouders klaar ligt om in de kachel te stoppen, maar deze tas is daar natuurlijk niet voor bestemd!

Het patroon bestaat eigenlijk uit 2 A4tjes. 
* boomstammen stof 2 keer 1 A4tje + 2cm aan de brede kant
* zwarte onderkant 2 keer 1 A4tje
* zwarte voering 2 keer 2 A4tjes aan elkaar geplakt.
* tassenband zolang of zo kort als je zelf wilt. ( ik heb 2 keer een meter gebruikt)
* vakje voering 1 keer A4tje dubbelgevouwen.
Stik alles op 1cm.

Leg de stof van het vakje met de goede kant op elkaar, stik rondom, laat een keergat, knip de hoekjes weg en keer om. Stik de bovenkant van het vakje door, stik het daarna op een van de voeringdelen.

Stik de voeringdelen met de goede kant opelkaar aan elkaar, laat aan de onderkant 10 cm over om te keren. Stik de hoeken in voor diepte.

Stik het tassenband op de boomstammen stof met aan beide buitenzijde 4 cm. Stik niet tot bovenaan, maar laat 1,5cm over. Stik daarna het onderdeel aan de stof met de boomstammen met de goede kante op elkaar en stik daarna door.
Stik deze 2 delen met de goede kanten op elkaar zodat je een zak krijgt net als bij de voering. Stik ook hier de hoeken in voor diepte.

Keer de voering met de goede kant naar buiten en speld deze aan de buitenkant. Stik op 1cm, keer om door het keergat. Sluit het keergat en stik de bovenkant door. KLAAR!

PS. Ik zag net dat de stof niet overal beschikbaar is, als je voor deze stof gaat kijk dan eerst even op de site van ikea.nl of ikea.be of de stof beschikbaar is. In Breda en Gent in elk geval genoeg op voorraad.

Klein uurtje werk :) en een tof resultaat.
GIVE AWAY Hier

9 opmerkingen:

  1. Super leuke tas! En wat leuk dat je beschrijft hoe je hem maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die stof met de boomstammen echt zo leuk! Heb me zondag helemaal een breuk gezocht bij IKEA maar ik kon ze niet vinden op de stoffenafdeling. Wel zag ik dat ze er tafellopers van verkochten. Is dit zo'n tafelloper of koop je dit per meter? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb per meter gekocht, wil als ik langs rij bij mijn Zweedse vriend nog wel kijken of het hier ligt...

      Verwijderen
  3. Supermooie stof, die zag ik hier ook nog niet bij Ikea. Leuke tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tas! En handig met de uitleg erbij! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moh, wat een leuke stof!!! Ik heb die nog niet zien liggen in den ikea ... Misschien een reden om er eens langs te gaan ;-). En dank je wel voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen