donderdag 6 december 2012

Oma heeft warme handen met dit weer!

Mijn oma vierde Sint met ons mee afgelopen weekeind, en de Sint had een snel kadootje nodig. Stikpiet ging achter de Singer en maakte 2 handverwarmers en een Blom van Eloleo. Op de Blom een knoop uit haar eigen knopenbak. Waarschijnlijk een oudje. 
In plaats van fleece gebruikte Piet katoen en stikte ze eerst met de goede kant op elkaar, liet een keergat en keerde om. Stikte het keergat dicht na het vierkantje gevuld te hebben met rijst en stikte toen op 0,5cm alles door. Oma was er blij mee, nu hopen dat ze ze niet te lang in de magnetron zal doen (20sec 600watt), ze heeft er in elk geval met dit weer veel plezier van!

9 opmerkingen:

  1. Dit had ik nog niet eerder gezien. Echt iets voor mij nochtans, kben een echte koukleum!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ideaal met dit weer, en 't zijn schoontjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!! Heerlijk zulke warme handen, zeker nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha leuk hé, ik heb er ook gemaakt voor de gasten met kerst, we doen ons aperetiefje namelijk buiten bij de vuurkorf en 's nacht gaan we te voet naar de kerststal in het dorp om naar de echte dieren te gaan zien.
    Vrolijke bloem voor oma ook, ze gaat stralen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo eenvoudig echt heel mooi... ik heb er ook gemaakt met rijst... maar ik vind dat ze niet lang warm blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh heerlijk mor ... lukt da in de magnetron ??? ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen