zaterdag 23 februari 2013

Goed Geolied!

Mijn machientje is voor een goede onderhoudsbeurt een paar dagen weggeweest, de laatste maanden maakte ze een enorm kabaal en ook de stiksels waren niet altijd even geweldig. Ik vraag mij eerlijk gezegd af waarom ik het niet veel eerder heb gedaan, want ze doet het weer als een zonnetje.

Het eerste projectje op mijn goed geoliede machientje werd een rimpelrokje voor de jongste. Er zit geen rits en geen elastiek in, maar wel 2 knopen met bijbehorende knoopsgaten. Ik had geen zin in een zoom dus werkte ik deze af met biaisband, na alle slingers 0 angst voor biais hier! Het rokje zit haar als gegoten!
Er gaan er nog meer volgen! Snel en super resultaat. Mijn dames zijn gegroeid deze winter en kunnen rokjes gebruiken in de kast :) in de winterrokjes ben ik nog niet zo heel erg goed...dus hebben we die bijna niet zelfgemaakt in de kast hangen, in het voorjaar en de zomer ga ik weer los :)



Stof: Ship Shape van Timeless treasure via De Stoffenkamer

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk frisse kleuren, mooi rokje! dat biaisbandje onderaan maakt het af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. Ik heb al wel tien keer gedacht dat ik dat stofje zou moeten kopen. Ik denk dat ik het toch zal doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk rokje! Leuk met bias onder! Ik heb laatst ook mijn machine na laten kijken, ook ik had spijt dat ik het niet eerder gedaan had.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk rokje! Heel mooi stofje en die blauwe biais maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooi stofje voor een al even mooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kleuren! Heerlijk als iets goed lukt en je lekker 'los' kan gaan om er
    meerdere te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow, wat een strakke biasrand! mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooimooimooi! Perfect voor de lente die hopelijk snel komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een schoontje met een vree schoon stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Héél mooi geslaagd! En voor vandaag: hieperdepiep! Ik wens je een heerlijke dag met alleen maar fijne mensen en belevenissen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel mooi zeker met dat blauwe biais, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen