zondag 24 maart 2013

Nummer 1 en 2 van 3

De oudste vond dat ze nog meer rokjes nodig had en ging mee naar de stoffenkast op zolder. Ze koos 3 stofjes uit, en deze moest als eerste klaar. (Ze heeft hem ook gelijk aan gehouden na het passen). 
stof van Micheal Miller via de Stoffenkamer
Ik maakte een klokrokje met beleg uit het beroemde boek, maar had geen korte blinde ritsen liggen, nu ben ik ook nog steeds geen ster in ritsen in rokjes en vond dat dus niet zo heel erg, ik verzon een ander oplossing. Maakte een lipje op de plaats waar de rits zou moeten en sloeg er een drukknoop in. In de achterkant van het rokje zette ik elastiek omdat het rokje toch net te ruim was. Het beleg werd afgewerkt met biaisband, staat profi!
De andere 2 liggen geknipt, dus ik duik nog even achter mijn Singertje!

En daar is nummer 2:) afgewerkt met biaisband.
Op verzoek een foto op een paspop, stofje van mijn tantes collectie die ik heb gekregen.
Paspop is maat 104/110


15 opmerkingen:

  1. Wat inventief!! Prima oplossing zo en je dochter heeft een goede smaak!
    Succes met de andere 2.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En ritsen omzeilen, dat klinkt als muziek in mijn oren ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das echt een heel mooi rokske!
    En wat een goed idee met dien drukknop....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is echt super leuk! Volgens mij heb ik dat stofje ook, maar dan in blauw. Of althans, het lijkt erop :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En een foto op model? Zodat ik een beetje kan inschatten hoe wijd zo'n rokje met deze verhoudingen valt? Zou handig en leuk zijn ;)

      Verwijderen
    2. Dat doe ik niet meer, kreeg soms erg rare reacties...

      Verwijderen
    3. Kan er wel een op een paspop doen.

      Verwijderen
    4. is mooi maar zoals multivroon zegt misschien op model? snap dat je u kinderen niet op internet wil zetten. misschien paspop?

      Verwijderen
    5. Ow getsie, ja, paspop is ook al tof :)

      Verwijderen
  5. mooi. Leuk ook die drukknoopsluiting.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een leuke oplossing met die drukknop! En de stofjes vind ik ook heel mooi, de eerste zou ik ook zo gekozen hebben, de tweede vind ik echt heel leuk die bloemetjes komen echt goed uit in zo een rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn leuk!! Ik ben ook bezig met rokjes! Zo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk geworden! Zo lekker vrolijk!
    Welk boek is dat beroemde boek?
    Ben nieuw in het machine naai-land... ik naai nog met de hand.

    Groetjes, Emilie (www.ateliereem.blogspot.com)

    ps Ik ga je volgen via Bloglovin

    BeantwoordenVerwijderen