woensdag 20 maart 2013

Ut Naaiklubske,

Wij hebben een klubske opgericht, ut Naaiklubske, wij stikten al wat langer samen een keer in de maand op woensdagochtend maar door de workshops voor stichting Happy Hippo hebben wij meer moeders uit de buurt weten te enthousiasmeren. En wat is er nou leuker om met meerdere mensen lekker creatief bezig te zijn, dus waren we vanmorgen met z'n 5en (eigenlijk al met z'n 7en maar we hadden 2 zieken) en waarschijnlijk volgen er nog vele keren.
Mijn projectjes waren 2 rimpelrokjes met elastiek, paspel en biaisband, zo klaar, zit altijd goed en staat geweldig. 1 maakte ik vanochtend en de ander in een klein uurtje nog thuis, beide dametjes weer blij met de kastvulling. 

De stofjes zijn op de markt gekocht en zijn wat dikker dan gewoon katoen.

Mocht iemand van u de stofjes ook mooi vinden heb nog veel liggen en zou best willen swappen :)
Ps vergeet niet mijn give away tot eind van de maand :)

10 opmerkingen:

  1. Mooie rokjes en mooie stofjes!!
    Ik vind de beige met bolletjes het mooist, swappen heb ik nog nooit gedaan, maar ik sta voor -bijna-alles open ;-).
    Zal ik eens in mijn stoffenkamer neuzen voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, stoffenkamer ;-) ik bedoelde dus stoffenkastAangezien de kast bijna uitpuilt zal er zeker iets tussen zijn dat je leuk zal vinden...

      http://querida-jotixa.blogspot.be/

      Verwijderen
  2. Hey,

    Ik vind het grijs echt prachtig !!
    Ben je op zoek naar iets specifiek, of mag ik je verrassen met een swap ?

    gr
    Jelle
    lokakid.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het liefst heb ik wel iets van materiaal terug, stofje, knopen, ritsen. Ik weet niet hoeveel stof je nodig hebt, en je bedoelt denk ik die bolletjes stof?

      Verwijderen
  3. Wow te gek die rokjes! Heerlijk hè zo snel resultaat! Ik heb net een tricot rokje voor mezelf zo goed als klaar (de zoom nog). Helaas nog geen weer ervoor.
    En dat naaiclubje!! Geweldig!! Jammer dat ik niet dichterbij woon...
    Ik wil wel swappen met de groen/blauwe bloemen stof. Even mailen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke rokjes!
    En de stofjes zijn beiden kei-leuk!
    Ik wil eventueel ook wel swappen :-)
    Ik heb nu een dochter in maat 92, dus ik krijg nog veel uit een halve meter volgens mij, maar ik weet nog niet zo goed of ik er jurkjes of rokjes van wil maken :-p
    Dus als je kan laten weten hoeveel je kan missen?
    Ik zal eens kijken wat ik allemaal in de aanbieding heb, kan normaal gezien wel iets van stof, lintjes, knoopjes missen. Heb ook nog vintage burda's liggen ;-).
    Mail je me anders op lesley_de_winter@hotmail.com?
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo, ik leer naaien en heb wel interesse in zoiets :-)
    mailen jullie patroontjes? ik heb 98 nodig.
    dank u
    leentje84@hotmail.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Leentje

      Het is een strook zo breed als dat je het rokje lang wilt hebben. De volledige breedte van de stof en een tailleband van 60 cm waar elastiek door gaat. Als je googled op uitleg rimpelrokje zul je vast een goede uitleg tegen komen. Om mijn blog een paar berichten terug staat ook een uitleg

      Verwijderen
  6. Hey,

    Hier het resultaat van het leuke stofje dat je me stuurde.

    http://lokakid.blogspot.be/2013/04/rokje-uit-een-swap.html

    gr
    Jelle

    BeantwoordenVerwijderen