donderdag 11 april 2013

Poging 2!

Poging 1 gaat naar een baby van 6 maanden, haar mama maakt hem korter en dan pas hij perfect! (dus maat 92 uit Stof voor Durf het Zelfers is qua breedte een 74).
Voor mijn voorjaarsmeisje van 2 maakte ik vanmorgen opnieuw een jurkje in die geweldige stof!
Deze past, in elk geval dit voorjaar!
Stof: Micheal Miller Gnomeville
Op de plaats van de blinde rits maakte ik een flapje met 2 knoopsgaten, zodat de jurk met knoopjes dicht gaat. Het meisje is er blij mee en mama ook, weer een stofje uit mijn stoffencollectie verwerkt!




28 opmerkingen:

  1. wat een waanzinnige leuke jurk. en je bent je stoffencollectie aan het verwerken om nieuwe stoffen te kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elk andermeisje gaat daar jaloers op zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super ! Als ik nog zo piepjong moest zijn, dan wou ik zo'n kleedje!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk. Miss ook dat boek maar eens aanschaffen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een enige stof!
    mijn meisje is hiervoor iets te oud. vind ik stiekem wel een beetje jammer :-)

    Groetjes, Emilie

    http://www.ateliereem.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat en mooi jurkje en dat stofje wat lief daar zal je dochter in stralen...
    nu het zonnetje nog :))

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi!
    en goed dat je het zegt, van die maten. Maakte ook net een twee jaar uit SVDHZ, met de intentie dat Lili er volgende zomer in kan, wanneer ze 1,5 jaar is. Maar wie weet lukt het dan deze zomer al (als ze 6 maanden is ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Ik blijf dit stofje een topper vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig stofje hé! Dus nu kan ik dat boek toch al gebruiken. Mijn dochter heeft maat 80. Is dat een 98 uit dat boek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dit is 98/104 En mijn jongste heeft normaal 86/92, hij zit nu goed maar ze kan niet heel hard groeien nu...dan is ze er zo weer uit. Dus zou 98/104 maken en dan de lengte aanpassen. Heb ik ook gedaan, heb 5 cm van de lengte afgehaald.

      Verwijderen
  10. Ik maakte voor mijn 4jarige meid de 104. En deed er een 'goede' cm naadwaarde bij en dat past...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb echt geen dikke peuter, maar ik denk dat ze geen rekening gehouden hebben met de peuterbuikjes met maat 86/92. De buik omtrek van mijn 4 jarige is net zo groot als die van mijn 2 jarige...En nogmaals ze zit op min 1 dus...nee dik is ze niet:) Zal passen of de oudste de jurk ook past :)

      Verwijderen
    2. Mijn 4 jarige met 104/110 past hem net niet dus daar zou ik ook een grotere maat voor maken.

      Verwijderen
  11. love it!!!! Ik ben helemaal gek op dat stofje, zo geweldig!!!!!

    Super leuk kleedje!

    grtjs, katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die stof, geweldig!! WAt een prachtig jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn dat deze jurk - na al je gedane moeite- wel goed past!! Het ziet er weer prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ik ben echt verliefd op deze, zo mooi! En wat een gedoe heb je er van, hopelijk kan ze hem lekker lang aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi jurkje!! Wel een tweede poging, maar zo dus wel 2 blije kindjes (en mama's). De stof is echt te gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Onder de naaisters van ons Bijé-TEAM ervaarden we ook dat die kleedjes vrij klein uitvallen.
    De aanhouder wint weeral met 2 super mooie kleedjes als resultaat. Ik vind het echt prachtig!
    Groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen