woensdag 1 mei 2013

Liejaffenjurkje

Ik ben mijn stoffenkast aan het leegmaken, of in elk geval leger aan het maken. Ik heb de afgelopen maanden aardig wat stofjes gekregen en gekocht en het werd tijd om die lapjes tot creaties te laten veranderen. Dus...de eerst komende 2 maanden mag ik geen lapjes kopen (tenzij het nodig is om te voeren).
Dit stofje lag al ruim een jaar in de kast, had er wel wat kleine dingetjes mee gemaakt maar nog genoeg over voor een jurkje. Daarnaast heb ik de laatste weken veel dingen geknipt maar nog niet in elkaar gezet....dus ook die stapel moet kleiner worden. (gisterenavond daar de start mee gemaakt en de stapel is 3 zakjes kleiner geworden, ik doe mijn geknipte delen namelijk bij elkaar in een plastic zak)
Ik maak van de maanden mei en juni, de ruim-mijn-naaikamer-op-maanden, minder stof in de kasten en projecten die al lang liggen af maken. Wie doet er mee?

Gisteren maakte ik onder andere dit jurkje voor de jongste met lielaffen :) Daarnaast vulde ik een giraf,maakte een pofbroekje voor onder een babyjurkje en 2 vogeltjes.


Ik redde het niet om het voorpand volledig uit de stof te halen dus kwam er een restje paspelband tussen.
En zie zelfs de girafjes lopen door, zij het met een andere kleur kop en poten :)

13 opmerkingen:

  1. Super, ik doe mee met ruim de kast op en maak de geplande werkstukken af. :)
    Supermooi jurkje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee. De kast opruimen is nog niet echt nodig. Projectenafmaken wel. Ik doe dus mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig! Ik zou ook aan kasten-opruim-toestanden moeten doen, maar ik vrees dat het er deze maanden niet van zal komen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig kleedje ! Ha, dat stofjes-en-lapjesopruimgedoe, daar ben ik ook volop mee bezig en zal er nog even zoet mee zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf jurkje! Mooie stof.
    Goed idee!! Ik ga de komende week ook mijn lade (yes, ik heb sinds kort een eigen stoffenkast/= onze oude commode) met reparaties en afmaak-projectjes leegmaken. Jij alvast succes! Minder stof kopen doe ik al een tijdje en ik kan nog steeds vaak genoeg aan de slag met mijn voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Een vrolijk en schattig kleedje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi gemaakt! En wat een heerlijk voornemen heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zulk soort plannen heb ik ook, maar ik weet niet... :P Mooi jurkje weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi... alvast benieuwd naar de volgende creaties van het stapeltje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O ja ik doe graag mee aan de naai je mand leeg actie. Hier ook een overschot aan stofjes.
    En ook een prachtig jurkje! Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die "lielaffen" zijn echt cool. De combinatie is gewaagd maar zeker ook geslaagd.God, kast leegmaken, onmogelijk want er ligt teveel in. Maar projectjes afwerken, ik doe mee:-) En dan mijn tuingepruts er nog eens bij...........

    BeantwoordenVerwijderen