woensdag 29 mei 2013

Old Pattern Fabric

Op een van mijn eerste keren dat ik in Gent was voor mijn opleiding, zo ergens in november, kocht ik dit japanse stofje  bij De Stoffenkamer voor de oudste, om een tuniekje te maken voor haar verjaardag eind december. Helaas ik had het te druk en had te weinig inspiratie om met dit mooie lapje iets te doen. Maar van de week toverde ik het voorschijn, en maakte een simpel tuniekje, want echt meer had dit stofje niet nodig en meer stof dan voor een tuniek had ik niet gekocht. Het elastiek werd door de tunneltje getrokken in de speeltuin bij ons in de buurt, hoezo verslavend dat creëren?
Ik tekende zelf een groter patroon van een patroontje wat ik had, Peasant Dress, met de lengte van een tuniekje en knipte het stofje...altijd moeite met het knippen van stofjes die nog heel moeilijk te krijgen zijn. Wat ben ik blij dat het past, op een witte broek met een hardroze vestje...Ik zie haar al lopen!
Op de foto komt het niet over maar het stofje glanst een beetje, lijkt een beetje zijdeachtig!


Weer een projectje van het lijstje...En ik moet iets bekennen, ik heb van de week gezondigd, ik liep op de Bredase dinsdag markt...had ik al een maand niet gedaan omdat de verleiding altijd te groot is om iets te kopen...ging voor koord en kwam thuis met koord en 6 lapjes...3 er van waren te mooi om te laten liggen en de andere 3 zijn voeringstofjes....

14 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Dit is inderdaad het ideale modelletje voor dit stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 3 weesgegroetjes en 1 onze vader en het is je vergeven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He, ze waren ook wel erg leuk...en nieuw ;)

      Verwijderen
  3. Wat een geweldig stofje! Past ook helemaal bij het modelletje. Ik zou het zo zelf willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhhh zo gezondigd. Hier lukt het nog steeds, al zie ik overal wel stofjes waarvan ik denk die moet ik hebben.
    Nog even volhouden, als de vakantie begint mag ik weer.
    En de reactie van Petits Pirates daar moest ik erg om lachen. Ik zie het gewoon voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze gedaan, maar Petits Pirates vergeeft mij al heel snel ;)

      Verwijderen
  5. Nood breekt wet, hé! ;o) Veel plezier met je nieuwe aanwinsten! En ooo, wat een mooi jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is echt een mooi stofke. Je bent niet de énige die zondigt..........ik kan de verleiding ook niet weerstaan :-(

    BeantwoordenVerwijderen