donderdag 13 juni 2013

Boodschappentas in reprise

Deze tas maakte ik al eerder van mijn moeder, maar nu maakte ik er een handleiding bij.
Knip eerste de 3 patroondelen 2 keer.
breedte 45 cm
Lengte van de buitenkant 45 cm
Lengte lichte voering 32 cm
Lengte beleg 15 cm.
Uit de onderkant knipte ik hoekjes van 5cmX5cm voor de bodem.
Teken aan de binnenkant van het beleg een handvat in het midden op beide patroondelen.











Leg het beleg op met de goede kant van de stof op de goede kant van de buitenkant.
Stik het handvat en knip daarna met een kartelschaar of zet kleine knipjes.
Trek het beleg door het handvat.















Stik de handvaten door en leg de voering met de goede kant van de stof op de goede kant van het beleg.

Stik de voering vast, zigzag of lock de naad en stik nogmaals door.
Stik de naden van de buitenkant en zigzag of lock de naden. Leg de hoekjes 5cmX5cm op elkaar en stik deze ook.
Maak daarna de buitenkant zo klein mogelijk door te vouwen/rollen
En doe hetzelfde bij de voering.

















Stik de bovenkant van de tas en zet de bovenkant daarna af met biaisband.













Hopelijk is het duidelijk, succes met maken! Maar met een beetje geluk is dit exemplaar voor jou!
Want ik geef hem weg als Ladybug & Co 125 likes op FB heeft!
  • Laat hieronder een reactie achter
  • Volg Ladybug & Co hier en ook graag op FB
  • Laat een reactie achter op FB voor een extra kans
De binnenkant is net zo mooi als de buitenkant, dus hij is omkeerbaar.
En arghhhh wat baal ik van de lay out, krijg hem gewoon niet beter....zucht

42 opmerkingen:

  1. Knappe tas, die zou ik graag winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als ik deze mooie tas win, heb ik al meteen een voorbeeldje om het zelf te maken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, weeral iets voor op mijn "graag to do lijstje". Ik volg je met veel plezier op FB. Heb je ook zin om de creazusjes te volgen op FB?
    Groetjes,creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een fijne tas! Ik volg je blog al een tijdje, maar op FB zit ik niet. Snorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou heel graag meedoen! Maar kan je meedoen als je niet op facebook zit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor zonder FB telt een reactie hier ook!

      Verwijderen
  6. Ik doe graag mee! Ik zit ook niet op facebook. Of nou ja, nauwelijks :(

    @Lay out: als je je bericht in html opent, kun je alle rare lay out codes eruit slopen. Heel gedoe! Maar daarna kun je alles netjes maken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uh...denk dat ik toch een behoorlijke digibeet ben....

      Verwijderen
  7. Superleuk tasje! Ben ook helemaal fan van het stofje, zo jammer dat ze het niet meer verkopen...
    Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tas ! Bedankt trouwens voor de uitleg ! Ik doe graag mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt dat je dit met ons wilde delen! Super, het blijft een leuke tas. Zeker met zo'n vrolijk stofje!

    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zag de foto en werd meteen verliefd op de tas. Toen las ik de tekst en ontdekte dat je 'm weggeeft! Ik doe graag mee.
    Ik ga facebookloos door het leven, maar wil 'm wel delen op m'n blog.

    En als ik niet win, kan ik 'm altijd nog zelf maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ongelooflijk leuk stofje, en wat een handig tasje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow wat een mooie tas! Bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Wat hou ik toch van dat stofje... Bedankt voor de tutorial trouwens!
    Ik doe weer heel graag mee, misschien win ik nog wel eens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik liet zojuist een reactie achter op facebook en zie nu dat ik dan een extra kans maak! Nou, ik ga er voor en doe graag mee :)
    En idd bedankt voor de tutorial! Leuk om als cadeautasje te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk tasje. Super leuke stof ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie tas en bedankt voor de handleiding . Ik doe graag mee.Ik plaats een link op mijn blog.

    Lieve groetjes,

    CretaivEls

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauwie , super mooi gemaakt , en wat een heerlijk stofje,
    Momenteel ook een give away op Biefrul !
    liefs bie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, deze moet ook op mijn to-do lijstje komen (man man wat wordt dat al lang :-))
    Ik doe heel graag mee!
    gr
    an
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi ik ga je liken, maar ik ga hem ook maken!
    Mijn face book link heb ik hem op vermeld, muts en meer...haken

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg leuke tas! Ik vind je ook leuk op fb :D(en daar ook gedeeld)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Omdat hij zo mooi is, waag ik hier ook mijn kansje! :) Als ik niet win, zal ik ook deze aan mijn to-do-lijstje moeten toevoegen! De Stof is ook heel tof, waar haalde je die?

    Ik plaats een linkje op mijn blog ook!

    http://liesellove.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ikea maar vrees dat je hem niet meer kunt krijgen...vind ik zelf ook erg spijtig

      Verwijderen
  22. dankjewel voor de handleiding van deze enige tas! En waag graag een kansje ik ga je volgen op fb!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuke tas. ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kei leuke tas! Ik waag graag een kansje.
    Ik ga je ook volgen op facebook.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hele mooie tas (naar dat stofje ben ik al even op zoek, maar ik vrees ervoor...) !!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie tas en met 3 dochters in huis is mijn tas altijd zoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie tas zeg daar wil ik wel kans op maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuke tas. Mocht er eens tijd zijn, dan maak ik hem zelf.
    Maar winnen zou ook te gek zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik heb het even omgekeerd gedaan, eerst geliked op faceboek en nu hier.
    Mooi tasje, ik doe mee

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Deze tas zou perfect passen bij het zelfgemaakte jurkje van de oudste uit dezelfde stof! Ik doe dus graag mee... x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Vrolijke tas! Past perfect bij dit zomerse weer en ideaal om naar de markt te gaan. Ik doe graag mee! En nu duimen maar. :-)
    --- nuniya.blogspot.be ---

    BeantwoordenVerwijderen
  32. piep wat een zonnige tas,
    ik zou er mijn jongste dochter echt blij mee maken
    succes aan allen die een kansje wagen

    knuf knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig ik doe graag mee, ga ook even naar je face book!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. leuke tas, en ga de tutorial bewaren!
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen