zaterdag 22 juni 2013

Om je vingers bij op te eten...

Veel recepten zijn hier nog niet gepost, maar dit kon ik jullie niet onthouden. JAMMIE!! Gekregen van een collega en zo lekker!



WORTELTJESTAART!

Ingrediënten:
4 Eieren
200ml Zonnebloemolie
350 gr witte Basterdsuiker
250 gr zelf Rijzend Bakmeel
1 theelepel Kaneelpoeder
200 gr geraspte Wortel
70 gr gehakte Walnoten hou wat hele walnoten apart voor decoratie
handje Rozijnen

Voor de vulling:
375 gr Mascarpone, maar ik gebruikte Teresane creme, minder vet maar minstens net zo lekker
75 gr Poedersuiker
2 zakjes Vanillesuiker.


  • Verwarm de oven voor op 160 graden Celsius.
  • Laat de rozijnen wellen in wat warm water en bestrooi ze daarna met wat bloem, dan zakken ze minder naar de onderkant van de taart.
  • Meng de eieren, zonnebloemolie en de basterdsuiker door elkaar met een mixer. Ik gebruik mijn keukenmachine, daar wordt de taart enorm luchtig van.
  • Voeg het zelfrijzend bakmeel en de kaneel toe en mix dit door het beslag wat inmiddels is ontstaan van de olie, suiker en eieren.
  • Spatel de wortel, walnoten en rozijnen door het beslag.
  • Giet het beslag in een taartvorm en zet hem in het midden van de voorverwarmde oven voor 50 minuten.
  • Prik met een satéprikker na 50 minuten in de taart en kijk of hij al gaar is, is dit nog niet het geval laat hem dan nog eens 10 minuten in de oven en prik opnieuw. ik kwam uit op 70 minuten met mijn oven.
  • Haal de taart uit de oven en laat hem goed afkoelen
  • Maak onderwijl de vulling voor tussen de taart en bovenop, door de mascarpone, poedersuiker en vanillesuiker door elkaar te mengen.
  • Snij de taart horizontaal door en smeer daar de helft van vulling op. Smeer de rest op de bovenkant, evt de zijkanten ook insmeren en SMULLEN MAAR!
Mijn Meiden maakten hun eigen taartje, minispringvorm van HEMA
45 min in de oven



4 opmerkingen:

  1. Worteltjestaart is heerlijk! Leuk dat je het recept deelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik jebhetzelfde receptje, ooit eens uit libelle, mijn grooooooooot succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig hoe ze zo bij de oven zitten wachten :)

    BeantwoordenVerwijderen