vrijdag 28 juni 2013

Zomerpak...

Van mijn beste vriendinnetje of all times, kreeg ik op 22 juni deze link gemaild, samen met een kortingscode waardoor ik het patroon (maat 104-134) gratis kreeg! De eerste de beste dinsdag er na toog ik naar de Bredaase markt...Want tja tricotstofjes heb ik niet in stapels liggen. Ik vond bij de couponnenkraam een tricotstofje van 2 bij 1,5 m voor weinig (4 euro voor de lap is niet veel, toch). Ecru met een grijs dingetje en fijne kwaliteit. Ik zag het voor me, een zomerpakje voor de oudste in dit stofje.

Bij de fourniturenkraam van Ank en Wil werd ik verder geholpen, wat weer scheelde in het knippen van biezen want in plaats van de hals en armbiezen gebruikte ik elastisch biaisband. Ik besloot ook de zakken te laten zitten, mijn meiske draagt graag tasjes en gebruikt haar zakken zelden
Ik leende de lockmachine van de overbuuf, ik heb er zelf een maar ik heb er alleen maar ruzie mee, moet hem nodig eens na laten kijken. Belde nog even met mijn mams voor de ingewikkelde Knippie taal, zette mij aan de tafel en stikken maar, 1,5 uur later... een jumpsuit voor mijn wintermeiske. Helaas mocht ik haar niet meer wakker maken, dus passen deden we vanmorgen en wauw wat ben ik blij met het resultaat! Nu hopen op heel veel mooie dagen zodat ze een mooi, verantwoord, kleurtje krijgt. Mij lijkt het heerlijk zitten, de tricot is zo zacht, luchtig en licht, echt een superkoop. Ik heb nog over dus ga jullie vast nog eens iets laten zien in de stofje!
PS nog 5 volgers op FB en de tas gaat verloot worden!

3 opmerkingen:

  1. Gaaf!! Zeker een leuk prijsje!
    Ik twijfelde steeds om de korte versie van deze jumpsuit te maken (ook zonder zakken!). Vanwege het sporadische zomerweer doe ik het toch niet (er liggen nu al ongedragen jurkjes en rokjes in de kast).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha herkenbaar wat je schrijft over de Knippietaal. Ik heb er ook zo'n moeite mee. Maar leuk gelukt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen