vrijdag 16 augustus 2013

Tutorial Trapezium Ritstasje

Ik maakte 3 ritstasjes, ze zijn al vergeven maar....tijdens het maken maakte ik wel foto's!
Bovenste stofje van de markt "tante Ema"
Middelste stofje via vanMarieke
Onderste stofje uit Schagen

Maak een patroon, de mijne is 14cm hoog, 19cm en 27cm breed.
Knip 2x buitenstof, 2x voering en 2x vlieseline
Knip daarnaast 2 stukjes stof van 5x6cm

Strijk de vlieseline op de buitenstof.
Strijk de 2 kleine lapjes dubbel en daarna de randjes naar binnen.

knip de rits op maat, 2 cm smaller dan de bovenkant,
stik de kleine lapjes over het uiteinde van de rits.
Leg de rits tussen de buitenstof en de voering zoals op de foto
en stik deze met een rits voet langs de rits
Vouw daarna de stof met de voering en de buitenstof op elkaar en stik langs de rits door.
Doe hetzelfde aan de andere kant van de rits.
Leg de buitenstof met de goede kant op elkaar en stik rondom.
Let op!! Hou je rits open!
 
Vouw het tasje iets op en maak wat diepte erin door aan beide kant van het stiksel 1,5 cm te  maken.
Knip de puntjes weg.
Doe hetzelfde bij de voering maar hou in de onderkant 5 cm open om te keren.
Keer het tasje via het keergat en stik het keergat dicht. Duw de puntjes goed uit.
KLAAR!
Is er iets niet duidelijk laat het vooral even via een mailtje weten!

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tasjes, ga ik zeker ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een handige tutorial, die ga ik zeker eens gebruiken! Het stofje van het derde ritstasje is trouwens echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk ik ga hem goed onthouden en snel ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige tasjes met een hele duidelijke uitleg. Ik ga je volgen! En eens rondsnuffelen op je blog! Leuk.

    Hoop dat je mijn pasgeboren blog ook terug wil volgen.
    annetsnaaicreaties.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb je tasje vandaag gekregen! Echt super leuk! Dank je wel, ik en er erg blij mee!


    Groetjes

    Anna Laura
    madebyannalaura.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het leuke tasje, echt helemaal geweldig!!

    Liefs Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mercikes! Heb het direct gepint! Weeral iets voor het "dat wil ik ook maken lijstje" ;-)
    Groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ontving vandaag het middelste tasje en ik ben er ZOOOOOOOO blij mee! Echt super mooi, leuk stofje, leuk tasje!
    Héél erg bedankt, ik ga dat tasje héél erg koesteren!
    GFr
    An
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen