dinsdag 3 september 2013

Bandwerk...

Ik mijn nachtdienst vorige week werd veel geknipt, en wat een geluk ik mag deze week weer! Maar eerste zorgen dat alles wat geknipt is ook in elkaar gezet wordt.
We verwachten een heleboel baby'tjes die de komend geboren gaan worden en dus werd er een voorraadje jongens giraffen met bijbehorende baprons gemaakt. Dat is een soort traditie geworden dat ieder baby in onze omgeving een slabje en een knuffeltje krijgt. Nu de dames variant nog aan vullen...Want tja de aanstaande ouders houden hun lippen stijf op elkaar over het geslacht van hun aanstaande kindje.
Stofjes allen van de markt in Breda

Ik maak zoveel voorraad omdat ik binnenkort naast mijn huidige baan in nog een avontuur stap.
Dit nieuwe avontuur gaat waarschijnlijk veel tijd opslokken en ik vind het weggeven van iets handgemaakt veel te leuk!
De naaimachine zal niet ver weg staan maar voor iedereen op het juiste moment een kadootje maken wordt dan wat lastiger!

19 opmerkingen:

  1. heel mooi allemaal!
    ben eens benieuwd naar je nieuwe avontuur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo iets in het klein schrijven, dat maakt een mens toch een beetje nieuwsgierig :).
    Ziet er allemaal superleuk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Babycadeautjes maken is altijd opnieuw zo leuk om doen, he !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk!
    (en benieuwd naar het nieuwe avontuur! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je maakt me nieuwschierig! Mooie babycadeautjes trouwens!
    Ik wil die slabbetjes ook maken ,patroon ligt klaar maar ik vraag me af
    wat gebruik je aan de achterzijde? Badstof of iets anders?
    Groetjes Katleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe er fleece achter van bv een dekentje van Ikea.

      Verwijderen
    2. Ik doe altijd badstof achter, uit een handdoek van Ikea/zeeman krijg je -mits was passen- er wel enkele uit!

      Enne, 'Ladybug', ik ben ook erg benieuwd...!

      Verwijderen
    3. Uit fleece gaan bijna alle vlekken omdat het synthetisch is. En wat zijn jullie nieuwsgierig :)

      Verwijderen
  6. Zeer benieuwd naar wat je gaat doen :) mss ook workshops? Of naaien op bestelling? Alvast schoon cadeautjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige slabbetjes! Heb je daar ook een patroon van? Die zou ik erg graag maken voor mijn twee kleine kanjers! En geweldige stofjes!

    Ook ik ben erg nieuwschierig wat voor nieuwe weg je gaat inslaan! Je maakt het spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon is oorspronkelijk van Craftiness is not optional (http://www.craftinessisnotoptional.com/2011/05/bapron-tutorial.html)

      Daar was het patroon gratis, maar kost inmiddels 6 euro.

      Ik vond hem nog voor je op een andere site:
      http://www.scribd.com/doc/54408904/bapron-pattern

      Succes!
      Stoffe Sas

      Verwijderen
  8. Wat zou ik graag willen dat "onze markt" zulke leuke stofjes verkoopt!
    Misschien maar goed ook dat dat niet het geval is... zou minder goed zijn voor het saldo op de bankrekening ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas moet ik dan werken. Maar we prikken wel een andere datum!

      Verwijderen
    2. Super bedankt! Ga vanavond gelijk kijken.

      Verwijderen
  9. HayHay!
    Wat heb je een leuke blog en wat je mooie dingen!
    Ik ga je volgen :-)
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook erg nieuwsgierig ;-) Mooie kraamcadeautjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen