woensdag 20 november 2013

Naaiatelier Malle Pietje …….

Een mega project, dat was het, maar het is af. Zonder haar,mijn creatieve partner in crime, was het zeker niet gelukt. En gelukkig werden wij ook bijgestaan door een aantal moeders uit de klas.

Hoe het begon...In de kleuterklas van mijn wintermeisje hebben ze dit jaar een verdieping gekregen, en of ik, samen met mijn partner, een stoomboot voor om de verdieping kon maken…… De stoomboot van Sinterklaas… Dat was de vraag een paar weken geleden. De juf wist natuurlijk wel wie ze moest vragen want afgelopen voorjaar maakten wij al 6 indianenjurkjes voor het kleuterfeest…En nee zeggen is niet mijn sterkste kant…Zo ontstond naaiatelier "Malle Pietje" 
Ik nam de maten van de verdieping op, maakte een schets en kocht stof, heeeeeel veeeel stof (ruim 15 m). Vervolgens dook ik in de mand met gordijnstoffen die ik van mijn schoonmoeder heb gekregen en viste daar het blauw van de golven en het jutte van de zakken uit. Pakjes werden geknipt, lintjes gestreken, zakken verzonnen, uit bruin vilt werden chocoladeletters geknipt en natuurlijk kon de vlaggenlijn niet ontbreken. Op het wensenlijstje van de juf stonden patrijspoorten, deuren en vooral veel Sintachtigheid. 

Gisteren was hij klaar, eindelijk, veel zagen jullie daarom deze maand niet verschijnen op mijn blog, het lag aan dit projectje :) 
Maar wat een topper gaat dit worden, ben benieuwd wat de kleuters morgenochtend zeggen als ze de klas in komen. De oh's en ah's van de kleuters waren niet van de lucht, er werd gelijk heerlijk in en op gespeeld. Ze zullen er veel plezier aan beleven en de komende 15 jaar wil ik ook niets anders om de verdieping zien tijdens de Sinterklaastijd!
Zal morgen eens kijken om betere foto's te maken…. tenminste dat doet Petit Pirates, Maar ik kon het niet laten om alvast met mijn mobieltje een foto te maken!



30 opmerkingen:

  1. Die kleuters moeten het wel geweldig vinden, want het ziet er echt prachtig uit!

    StoffeSas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelooflijk, wat is dit gaaf! Wat zullen de kleuters blij zijn morgen.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij mag vanavond vast je schoen zetten ;-)
    Prachtig! De kindjes zullen het vast een feest vinden om in de boot te spelen.
    Heerlijk als die mega-projecten eindelijk af zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zalig! daar gaan vele zwarte pieten in spelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wauw wauw WAUW !!!!
    In zo'n klas zou ik zelf weer kleuter willen zijn... fantastisch mooi!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat gaaf. Daar zijn de kindeen vast heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat is echt superleuk zeg! proficiat heel leuk voor de kleuters die zullen superblij geweest zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw, ongelofelijk knap!! Daar gaan die kleuters zo blij mee zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow. Hier word ik stil van. Wat een werk! En zo mooi gemaakt! Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat een enorm leuk project om te doen. Je hebt er iets heel leuks (en moois!) van weten te maken. Hier zal de komende dagen druk in gespeeld worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat gaaf!!! ik sta bij mijn zoontje in de klas altijd al te kijken van juf haar leuke en vaak simpele creatieve ideeen. De kinderen vinden het altijd geweldig en leven helemaal in het verhaal. Maar dit is helemaal te gek!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik kan maar 1 ding zeggen/schrijven: waaaaaaaaw !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow gaaf gemaakt!
    Hier gaan heel veel mini klaasjes en pietjes in spelen!
    Wat een plezier zullen ze ervan hebben.
    Die malle pieten verdienen een dik applaus.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fantastisch!! In de klas van jongste dochter zit ook zo'n soort verdieping, daar kan dus een hoop moois mee. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat super leuk, mooi gemaakt dames waanzinnig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wow, respect zeg! heel gaaf gedaan, complimenten allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat super mooi!!!
    Top werk hebben jullie geleverd!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw!
    Knap! Moest je je eens vervelen, ik heb ook een verdiep in mijn klasje, dat ook heel prachtig zou zijn als het zo ingepakt is...
    Leuk van de juf dat ze zoiets durft te vragen aan de ouders!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig resultaat! Maar wat een werk zal het geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zag het net bij jouw buurvrouw, wat een gaaf project en wat heb je dat super creatief uitgewerkt en gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen