dinsdag 7 januari 2014

2014, de start.

Allereerst wens ik iedereen een heel mooi, inspirerend en creatief 2014! 

Mijn goede voornemen is een minder hectisch jaar, met meer tijd voor mijzelf en mijn gezin. 2013 was in vele opzichten hectisch, maar dit jaar moet dat anders :)

Ik zit regelmatig achter mijn machine, maar kon nog weinig tonen. Of ik had er 100 van gemaakt, of het project is nog niet af, of het project was het niet waard om te laten zien. 

Vandaag was het hier feest, mijn wintermeisje werd in de kerstvakantie 5 en vierde dat vandaag op school met daarna haar eerste eigen echte kinderfeestje. En oh wat kunnen 5-jarigen jarig zijn! GEWELDIG! Op haar verjaardag zelf wilde ze geen kroon gemaakt door mama en ze wilde een stoere broek, want tja ze is sinds 3 maanden van de rokjes af….gelukkig wil de jongste niets liever dan rokjes aan :) Voor haar "echte" verjaardag" kwam er dus niets onder mijn naaimachine vandaan.

Het werd een bakfeest met taart, kadootjes, koekjes bakken en versieren, cupcakes versieren en zelf pizza bakken en daarna opeten.
Voor de 7 feestvierders ( de jarige zelf en 3 jongens en 3 meisjes) maakte ik simpele schortjes, van ongebleekt katoen met biais afgezet en de eerste letter van de naam van de genodigde!
Mijn wintermeiske vond het een super feest, ze werd verwend met heel veel Lego Friends, haar meest favoriete speelgoed en er werden mooie creaties gemaakt. 

De schortjes gingen samen met de maaksels in een tasje met nog een kleine verrassing in de vorm van een cupcake blocknootje en een gum in de vorm van een taart. De genodigden gingen glimmend en vol verhalen naar huis! En wij, wij zijn moe, moe, moe ;) niet hectisch kon ik het vandaag niet noemen maar het was het waard!!

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Het klinkt als een super leuk en geslaagd feest! Een feest wat ik vroeger ook zou willen hebben gehad maar nooit heb gehad...

    Ook jij een gezond, creatief en goed jaar!

    Lieve groetjes, Anna Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je meisje!! Wat een geweldig feest moet ze gehad hebben! En die schortjes, echt ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moe, maar wat geeft dat toch altijd een heerlijk blij en voldaan gevoel. Als zo'n feestje is afgelopen en je hebt je kind zien genieten! Hier ook ééntje van bijna 5 jaar, er gaan al ideetjes door mijn hoofd... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd alsnog! Hier een 'bijna' 5 jarige die niet kan wachten op haar feestje.. ben heel benieuwd als ik jouw leuke activiteiten lees hoe het bij ons gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Felicitaties aan die stoere dochter van je!!
    Zo te lezen was het een fantastisch feest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig ik had hetzelfde idee om een bakfeestje te geven en om zelf schortjes te maken. Zo te lezen was het een goed idee dus. Waar had jij het patroon vandaan??

    BeantwoordenVerwijderen