dinsdag 28 januari 2014

Strijkplankje

Van een vriendin van mijn mams kreeg ik een mouwstrijkplankje.
Hij zag er zo uit.

Die kon dus wel een pimpbeurtje gebruiken..
Ik pakte een stukje stof van VERITAS, deed er van die strijkplankisolatie onder, biaisband er langs, koordje door biaisband en klaar.
Ik trok hem verder strak met wat punaises. Blij met het resultaat!
Die gaat veel gebruikt worden, 
super handig bij het strijken van tassen en jurkjes die onder mijn Singertje vandaan komen

Mijn lief kwam gisteren uit het werk thuis, morgen neemt er een collega afscheid, kun jij even een tissueboxcover maken. Tja…dat kan ik. Hij koos zelf een stofje uit mijn kleine stapel voorraad. ( kan niet anders zeggen dat hij smaak heeft ;)
Stof Petit Pan
Patroon uit " Zo geknipt" van Sanne en Riet


14 opmerkingen:

  1. ah, dat heb ik voor m'n moeder ook eens gedaan, het strijkplankje een nieuw jasje gegeven, ze was er super gelukkig mee. Mooi stofje trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk strijkplankje zo! En ook een mooie tissuedoos! Leuke stofjes...!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. naai-accesoires mogen inderdaad zo net dat tikje meer hebben :)
    mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad wel heel handig zo'n stijkplankje. En met dit stofje een feest om te gebruiken. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verschil, die VOOR en die NA! Het wordt een feest om te strijken :-)
    Heel leuk gedaan! Ook de tissuedoos vind ik erg mooi met dat Petit Panstofje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohh leuk, zo'n mouwplankje staat bij mij ook te wachten om gepimpt te worden. Nu moet ik hem steeds wegmoffelen omdat hij er niet uit ziet. Brengt me weer op een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zo'n mouwstrijkplankje had mijn oma ook. Nu vraag ik me plots af waar dat gebleven zou zijn...
    Leuk idee, dat nieuwe hoesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een attente man heb jij zeg. En zo'n strijkplankje is misschien nog wel een idee voor strijkplankloze mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ben ik speciaal gaan kopen, zo een mini plankje! Super handig bij het naaien! En wat heb je dat mooi gepimpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lief heeft inderdaad smaak! Ik heb hier ook nog zo'n strijkding staan dat eerst een nieuw hoesje nodig heeft, je trekt me over de streep :-)

    BeantwoordenVerwijderen