zaterdag 30 augustus 2014

Snuf, het patroon met uitleg

Wat leuk dat jullie Snuf zo leuk vonden! Op deze regenachtige zaterdag maakte ik de uitleg en scande het patroon in. (hopelijk lukt het om zo het patroon te gebruiken) Het patroon mag je voor privĂ© gebruik gebruiken en voor de actie voor Happy Hippo plaats je je creatie op FB, je Blog ect vind ik het erg leuk als er een linkje naar mijn blog bij staat :)

Nodig:
* 2 restjes stof
* vulling
* schaar en kartelschaar
* evt een belletje, knisperfolie oid
* bijpassend garen
* naaimachine
* spelden
* half uurtje tijd

Werkwijze
1. Print het patroon uit.
2. Kies twee mooi restje stof, ik gebruik altijd een mooi katoentje met aan de achterkant fleece.
3. Neem het patroon over op de verkeerde kant van de stof er zit geen naadwaarde bij dus de lijn die je overneemt is je stiklijn.
4. Stik de fleece en het katoen aan elkaar en laat een paar cm over aan de onderkant van Snuf. In de oren zou je evt wat knisperfolie mee kunnen stikken zodat de oortje "kraken"
5. Knip met een kartelschaar langs de stiksel, knip niet in het stiksel! Geef een extra knipje in de scherpe hoekjes van het patroon. En laat een "flapje" extra stof over bij de keeropening.

6. Keer Snuf door het keergat.
7. Stik de oren door, de oren blijven dus ongevuld.

8. Vul Snuf, vul niet te stijf, en sluit Snuf met de hand met een blinde steek. Evt kun je een belletje of een rammeldingetje in tijdens het vullen in Snuf doen.
9. Klaar!

20 opmerkingen:

  1. Weer een super leuk baby cadeautje!
    Leuk bedacht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! Die maak ik zeker en dan hoor je het wel, zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk als geboortecadeautje, dit moet ik onthouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel! Een leuk projectje voor tussendoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is lief!! bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cute! Jep; gaat standaard mee op babyvisite!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel tof! Waar koop je knisperfolie? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja….ik sloop het uit knuffels die niet leuk zijn :)

      Verwijderen
  8. Super leuk! Maar wat is de reden dat je het met een kartelschaar langs het stiksel moet knippen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt ook in knippen op de plekken waar hoeken en bochten zijn, dan keert je stofje mooier

      Verwijderen
  9. Wij hebben met de hele klas zo'n Snuf gemaakt! Alleen hebben we een hoop vulmateriaal over! Kan ik daar iemand blij mee maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb er ook net 5 gemaakt. :-) http://www.nuniya.be/2015/01/over-4-konijntjes-en-een-haas.html Bedankt voor het patroon en de uitleg! Tof projectje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo lief!!! k ga hem zeker ne keer in elkaar prutsen, merciekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi, super leuk! Ik wil het ook graag maken, maar ik krijg het patroon niet gedownload ... :-(

    Groetjes
    Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen