dinsdag 5 augustus 2014

Vlug klaar

Heerlijk, ik heb weer zin om te naaien, duurde even maar nu stopt de machine bijna niet meer.

Ik vond op de markt van Breda Soft Cactus stofje! Joepie wat een vondst! Ik hield mij een en kocht maar 2 halve metertjes.

Maar uit een half metertje kun je heel wat maken :)

Ik maakte 2 korte broekjes volgens Ikke is mooi. Die steek je echt in een uurtje in elkaar. Eentje uit het stofje van de markt de andere een restje van Pipoos. Ik had voor het broekje uit het stofje van Pipoos niet genoeg voor de band dus zette ik er een boord aan met een koordje, eigenlijk net zo schattig.



Uit de rest van de halve meter maakte ik nog een Zeverdoekje, een Bapron, een Snuffie (naam verzonnen door de oudste :) ) en een orenbijtring.
En helemaal op is het stofje nog niet.

 Snuffie kreeg er snel nog een stel broertjes en zusje bij uit de restjes uit de kast. Handig op voorraad voor babyvisites!

18 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n stofje dat maar niet opraakt :-)
    Ik zag op het blog van volksfaden dat zij die stof ook in de collectie hadden.

    Leuk hoe het patroon van Ikkeismooi circuleert. Ik heb vorige week twee exemplaren gemaakt voor mijn dochters! Ik ben helemaal tevreden met het resultaat. Het model is gewoon tijdloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed gewerkt! de shortjes zijn super... de knuffels lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die Snuffies!!Heb je daar een patroontje van(voor mij aub)?Lijkt me inderdaad leuk om cadeau te geven bij
    een geboorte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Owww... Wat een zalige konijntjes. Ik sluit me bij bovenstaande dame aan: Heb je er een patroontje van dat je wil delen, je schrijft altijd van de handige, makkelijk te volgen tutorials! Ook van die leuke bijtringetjes erlangs :-) Die had ik al een tijdje geleden gezien en zijn steeds in mijn achterhoofd blijven 'hangen'...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuke creaties. Leuk al die snuffies bij mekaar in die leuke stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Hey ik meende dat jij ook op IG zat of heb ik mij dat verbeeld? In ieder geval, het rokje is super, ze heeft het al vaak aan gehad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, op fb en blogger en dat hou ik al niet altijd even.goed bij ;)

      Verwijderen
    2. Wat een mooie collectie! Die konijntjes zijn echt fantastisch!

      Verwijderen
  7. Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande commentaren; je snuffies zijn prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijne short, in fijne stof,
    lijkt idd vlug klaar te zijn
    en leuk dat overschotjes nog in leuke kadootjes kunnen veranderen
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige snuffies! En prachtige shorts! Ik ga dat patroon ook eens opzoeken! En patroon en uitleg van de snuffies en ring: laat maar komen please!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die zijn mooi geworden vooral die met met het board en koordje.
    Veel zon gewenst zodat de broekjes veel gedragen kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad PRACHTIG! Geef je het patroontje van de snuffies vrij? Ik kijk er naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen