donderdag 6 november 2014

Net op tijd…

Gisteren maakte ik in een half uurtje 2 colsjaals van een restje katoen teddy en 2 Petit Pannetjes ( oa via Bambiblauw en de Petit Pan winkel in Antwerpen) Net op tijd want brrrr wat is het koud vandaag!
Ik nam de maat van hun hoofdomtrek en voegde 10 cm bij, (voor mijn dametjes betekende dat de sjaal met een hoofdomtrek van ongeveer 50cm 60 cm lang werd.) Voor de breedte nam ik 25 cm.
Ik naaide met de naaimachine eerst de lange kanten vast en daarna keerde ik alles en naaide het katoen ook met de machine. De teddy op de korte kant maakte ik met de hand dicht met een laddersteek.

De oudste had haar sjaal mee naar school…dus helaas geen foto :) Maar haar sjaal is in dit stofje, haar favoriet, inmiddels ook een kussentje en een nog niet getoonde lamp van gemaakt :) voor haar kamer, het stofje van haar zusje werd voor haarzelf afgekeurd……dit is echt stom mama….

Meiden superbij met de super zachte, warme sjaals! En wat staan ze mooi :) 

5 opmerkingen:

  1. Ziet er gezellig en lekker warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo mooi! de uitleg voor de omtrek onthoud ik zeker aangezien er hier ook borg besteld is voor hetzelfde projectje, want het is inderdaad opeens wel nodig (zeker op de fiets, zelf deze ochtend spijt dat ik mijn muts en handschoenen toch niet had meegenomen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb gisteren ook 2 cirkelsjaals genaaid,hier te zien:http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/2014/11/goed-bezig.html

    BeantwoordenVerwijderen