maandag 12 januari 2015

Een letterbak vol….

Babygerief, handgemaakt……mijn naaimachine en haaknaald stonden niet stil tijdens mijn digivrije zwangerschap. Regelmatig moest ik rust houden, en werden de huishoudelijke taken overgenomen. Helemaal niets doen is niets voor mij…dus vulde ik de letterbak van onze kleine mannetje met babygerief. Het was even wennen, spullen zoeken voor een klein mannetje met al dat meidengeweld bij ons in huis. Het moest toch ook een beetje stoer blijven!
De shirtjes zijn van de Hema en flockte ik heel simpel met een stel sterren en een snor, precies op de achterkant in het midden zit nog een klein snorretje :)
Met wat restjes tricot maakte ik 3 harembroekjes en 3 mutsjes. Te schattig!
Ik maakte de Divided Basket met Geekly Chic Mini Mustache van Riley Blake en Remix plus Signs in Grey van Ann Kelle. Het stippenstofje is van Poppy, gescoord op de markt. Super handig patroon, alles bij de hand en netjes opgeruimd.
Een vlinderdeken uit SVDZ1 met een heerlijke warme en zachte katoenteddy.
Ik haakte tijdens het vele zitten een dekentje van 100X75cm in een Grannystripe. De wol is Cabontine van Phildar, heerlijk zacht!
Ik hergebruikte de ledikantlakentjes van mijn meiden, de bloemen en het roze werd weggeknipt, ik maakte ze op maat van een wiegenlakentje en zette er een rand stof aan met een engelse naad met de stofjes die ik voor alle projectjes gebruikte. Slaap zacht lieve Casper!

19 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke kleuren! Een geweldige collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig ! alles past zo mooi samen, die kast kan zo 'in de boekskes' ;
    Liefs !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow inderdaad, die eerste foto zou zo de voorkant van een boek kunnen zijn :) Je maakte super mooie dingen en zelfs een gehaakte teken. Zoiets is ideaal als je je rustig moeten houden natuurlijk. Mooie kleuren hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stuk voor stuk mooie spulletjes! Casper boft maar... en jullie ook! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige spulletjes heb je gemaakt zeg! Het past ook allemaal precies mooi bij elkaar qua kleurtjes. Jullie jongetje boft maar met zo'n creatieve mama ;). En zo'n grannystripe wil ik zelf ook eens proberen. Ik vind zulke dekens altijd heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. supermooi! Waar heb je dat kastje gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi geheel als je het zo allemaal samen in de letterbak ziet liggen. De kleuren matchen zeer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een knappe letterbak! Meteen inspiratie op gedaan voor de 5 baby's die in de loop van het jaar op komst zijn :-)
    http://mizolilie.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi!!! En zeker ook stoer, dat komt helemaal goed met de zoon na al het meidengeweld!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi! Prachtige kleuren, prachtige stofjes, waauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wouw! Gaaf geworden! Lekker stoer!
    Groetjes Cindy
    woon-geluk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je heerlijk bezig geweest! Super! x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap gemaakt zeg en slim van je om de lakentjes zo te verwerken tot stoere jongensspullen!Die letterbak heb je mooi gevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke spulletjes, een dikke proficiat met jullie kleine spruit!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat prachtig allemaal! Het klinkt niet als een makkelijke tijd die je hebt gehad, hopelijk is de kraamtijd beter, maar je niet al te druk maken is nog wel een goed idee hoor, laat je nog maar lekker in de watten leggen! (P.s. bewust digivrij?)

    BeantwoordenVerwijderen