woensdag 15 april 2015

Net op tijd!!

Jahoe vandaag wordt een mooie dag!!! En de dames kunnen spelen in hun eigenste Tipi! Net op tijd af! Je zag al mooie exemplaren verschijnen op het www en ik wilde er graag een voor onze dames maken! 
Ik gebruikte ongeveer 3,5 meter stof, deze komt van Kwantum, beetje stevige canvasachtig stof. En 5 stokken. Tent meegenomen naar de bouwmarkt en gepast welke stokken pasten ;)
Om hem zelf te maken:
4 driekhoeken, 13cm bovenaan, 86 cm onderaan en 1,40m hoog.
Voor de ingang gebruikte ik 10 cm boven aan, recht naar beneden 1.40m en 46 cm breed (2 keer).
De stokken gaan door een engelse naad. Dus voordat je hem in elkaar zet eerst bovenaan een zoompje in al je panden maken. Ik zoomde ook de deur en zette deze vanaf boven ongeveer 40cm aan elkaar. Daarna naaien maar, eigenlijk vrij snel klaar na het knippen :)
Ik zoomde als laatste de onderkant zodat de stokken er aan de onderkant niet uit kunnen. Touw aan de bovenkant er stevig omheen. En klaar :)
Binnenkant met engelse naad
2 bijpassende kussens en spelen maar!
Nog vragen stel ze rustig! Fijne dag allemaal!



12 opmerkingen:

  1. Waw! Super tof! En mooie stof ook. Daar zijn ze uren mee zoet denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs de dochter van 18 jaar vindt deze leuk! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! En die kussens erbij zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Voor de Ikea-bomenstof ben ik ook gezwicht, plezant hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben die dochters van jou toch geluk!! Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het klinkt alsof ik dit ook zo kunnen, wie weet, hij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! En het klinkt precies veel minder moeilijk dan het eruit ziet :)

    BeantwoordenVerwijderen