zondag 19 juli 2015

Papierwinkel

Dit jaar pakken we de vakantiereis anders aan...Mijn lief gaat met de auto met de spullen. De kids en ik gaan vliegen....daar is alleen een klein probleem...Mijn lief en ik zijn (nog) niet getrouwd en dus moet er een hele papierwinkel mee omdat de kids en ik verschillen van achternaam...En tja...dat voelt wel een beetje raar nadat ze alle 3 toch echt 9 maanden in mijn buik hebben vertoefd :) Verklaringen, geboorteaktes, uitspraken van de rechtbank en natuurlijk de paspoorten....Om alles bij elkaar te houden maakte ik nog een Idea Pouch. Ik liet het stiftengedeelte voor wat het was. Want tja stiften hoeven voor mij niet echt mee.

Papierwinkel achterste vak, paspoorten voorvak...onze paperassen gaan in stijl mee :)
Stofje buitenkant via Miss Matatabi Cherry Blossom Sakura

PS, je kunt nog een week doen met mijn Give Away de 26ste komt er een winnaar!

16 opmerkingen:

  1. Mijn zus en ik vlogen ook eens met onze kinderen-met-andere-achternamen en hier geen papierwinkel nodig. Paspoorten was voldoende. Of is dat iets Belgisch? Wel een prachtige tasje overigens :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon vanuit NL....ze geven aan beter van alles mee te nemen....ik snap het wel maar pfff...trouwen had sneller geweest ;)

      Verwijderen
    2. Oh ja jij bent ook NL-er. Better save than sorry in dat geval. Ja trouwen was dan makkelijker maar ja, dan wil je toch ook een feestje enzo....
      Fijne vakantie!

      Verwijderen
    3. Papierwinkel heb je ook als je getrouwd bent. Als een ouder de kinderen mee neemt naar het buitenland (via het vliegtuig) moet je altijd de toestemming van de andere ouder hebben. Zelfs als je getrouwd bent. Dit om ontvoeringen tegen te gaan. prettige vakantie.

      Verwijderen
    4. Ik snap dat het tegen ontvoeringen is, dat is ook helemaal prima! En heb van meerdere mensen begrepen dat er minder om papieren wordt gevraagd als de kids dezelfde achternaam hebben als degene met wie ze meereizen. En ach ik had weer een goede reden om iets te maken ;)

      Verwijderen
  2. Wel een erg mooi tasje voor die papierwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi tasje. Je kunt maar beter alles bij de hand hebben voor het geval ze er om vragen. Ervoor terug naar huis moeten of niet kunnen vliegen is ook weer zo wat... Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In België bestaat er daar een speciaal papier voor 'Toestemming buitenlandse reizen'
    Dat ben ik eens gaan halen als de dochter mee ging met het vliegtuig met oma en opa. Dus één papier af halen op de gemeente en klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht ook dat het met 1 simpele aanvraag bij de gemeente in orde was.Maar ja je hebt nu wel een tas met stijl waar de papieren in kunnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi opgelost, echt een super schoon stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dacht dat dat alleen nodig was indien de kids niet met één van de ouders meegingen. (Op kids ID in België staan de namen van de ouders toch ook op?)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh heb hier nooit last van gehad toen ik gescheiden was en samen met dochterlief op vakantie ging, maar dan hebben we het wel over 10-15 jaar geleden ;). Of had ik toen nog mijn oude paspoort waar nog mijn getrouwde naam in stond... Fijne vakantie! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héél schoon, dat heeft hier ook altijd succes!
    Jouw versie is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen