maandag 21 september 2015

Groeien!

De kleine man groeit hard, hij woog veel te weinig bij zijn geboorte, 2400gram bij 41 weken zwangerschap...van te voren niet erkend en de reden onbekend, maar samen, de kleine man & ik, trokken we dit in 4 maanden met 100% borstvoeding helemaal recht. De kleine man groeit nog steeds prima :) op mijn melk en de hapjes die hij er nu bij krijgt. Hij smult van alles. 

Maar door al dat groeien past hij deze en deze echt niet. Dat vroeg dus om nieuwe slaapzakken. Want in bed rolt hij alle kanten op en zo'n slaapzak gaat hem heerlijk warm houden.
Ik gebruikte het toppatroon van Straight Grain, zonder paspel, zo simpel mogelijk meer hadden de uitgezochte stofjes volgens mij niet nodig. 

Als tussenvoering gebruik ik katoenen batting. De voering is van katoen. Buitenzijde van de zwart witte komt van hier en de flanellen birch kocht ik in de uitverkoop bij Fabricworm

Slaap lekker kleine vriend, droom groots en groei maar verder.

En deze pimp wilde ik jullie niet onthouden :)

10 opmerkingen:

  1. De stofjes zijn inderdaad al heel mooi op zich! Slaap lekker !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zalige zakjes. Borstvoeding is gewoon power-food :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!
    En leuke pimp, ik heb die ook gepind om eens te snijden voor 1 van de zonen ;-)
    Ik ben zelf ook mama van een dismatuur, de oudste woog 2,6 kg op 40 weken zwangerschap en is ook nog afgevallen tot 2,4 kg, bij mij gaven ze als reden dat hij toch wat vast zat achter mijn bekken met zijn hoofd en daardoor de laatste maand niet meer gegroeid was (hij zat inderdaad al een tijd ingedaald en mijn gyn was de laatste maand op verlof dus enige controle dat ik had waren die van de monitor)
    Hij heeft een tijdje onder het gemiddelde gezeten, maar vanaf dat hij een jaar was schoot hij ineens de hoogte in en is hij zo goed als altijd de grootste van de klas ;-), een smalleke dat wel, maar kerngezond.
    Dus laat hem maar lekker doen op zijn eigen tempo die mooie bink van je, hij komt er wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft tot 34 weken dwars gelegen, hij zal wel zijn eigen plan bepalen ;)

      Verwijderen
  4. Wat een schattige bazeke! En een echte vechter, dat belooft :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En een vechter is hij! Anders had hij het in mijn buik vrees ik niet overleefd....

      Verwijderen
  5. heel mooie slaapzakjes! En superschoon ventje!! je doet dat keigoed!! Mama is de beste!!

    BeantwoordenVerwijderen