woensdag 9 december 2015

Mini Projectje

Ik werk al jaren met de kleinste kindjes, op een neonatologie afdeling. Voor mij de mooiste baan ter wereld. Het mooiste van mijn werk vind ik het begeleiden van de ouders op de weg naar huis. Dat ze met zelfvertrouwen én vertrouwen in hun kindje, met hun kleine wondertje de wereld in durven stappen! Het ziekenhuis uit.
De weg kan soms heel lang zijn. Met hoge pieken en diepe dalen. Gelukkig heel vaak met de afloop "naar huis", soms met nog wat hulp van mijn collega's die thuis tijdelijk zorg voortzetten.
Er worden af en toe kindjes geboren die wij overplaatsen naar een academisch ziekenhuis omdat wij ze de zorg niet kunnen geven die ze nodig hebben. Die kleine wondertjes liggen dan soms een paar uur bij ons tot het transport zover geregeld is dat ze overgeplaatst kunnen worden. Die kindjes kunnen heel klein zijn....Zo klein dat de mutsjes die wij hebben bijna als slaapzakje gebruikt kunnen worden. Zo'n klein kindje willen wij graag een passend mutsje geven. Baby's koelen het hardst af via hun hoofdje en afkoeling dat willen we zoveel mogelijk beperken.....En dus....tekende ik een patroontje en maakte 5 mutsjes. Deze mutsjes gaan in de koffers voor de acute opvang...we gaan ze eerst eens proberen en kijken of ze passend genoeg zijn. Daarna zal ik er mogelijk nog meer maken, of het patroontje wat aanpassen. En tja...ik hoop eigenlijk dat ze nog heel lang in de koffers kunnen blijven zitten.


7 opmerkingen:

  1. och echt, is dat zo mini? Wauw, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en helaas nodig voor zulke hele kleine kindjes.... Maar wat een warmte moet hiervan uitgaan naar ouders en kindje. Mooi initiatief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad mini en tof van je om deze te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo lief, schattig en klein! Inderdaad een knap initiatief!
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet zeker dat velen je willen helpen met naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is gelukkig niet nodig we hebben er een paar per jaar nodig bij ons in het ziekenhuis. En dat red ik zelf :)

      Verwijderen