donderdag 14 januari 2016

Ingeruild...

Ik heb, na 5 jaar met heel veel plezier genaaid te hebben op mijn Singer van de Kruidvat, mijn machine afgelopen weekeind ingeruild...Hij voldeed echt niet meer aan mijn eisen...en ik raakte steeds vaker gefrustreerd omdat de stiksels niet netjes onder het voetje vandaan kwamen of omdat hij helemaal niet door de lagen vlieseline en stof kwam...En dus tijd voor een nieuwe...Maar welke....

Ik keek rond op het internet en vroeg aan andere naaisters advies...maar het duizelde...Moest het een Brother, Bernina, Janome, Singer, Husqvarna of Pfaff worden...Ik had ook een bepaald bedrag in mijn hoofd tot waar ik wilde gaan....Uiteindelijk maakte  ik na heel veel wikken en wegen voor afgelopen zaterdag een afspraak bij De Naaimachinezaak. Ik wilde heel graag een aantal verschillende machines voelen.

En dus op zaterdagmorgen toog ik met een grote tas met projectjes die mijn nieuwe vriend toch echt aan moest kunnen naar de winkel.
Toen ik aankwam had Marjon al verschillende machines klaargezet. En met een fijne kop thee begon ik aan mijn projectjes. Elke keer weer op een andere machine.

Na een half uurtje merkte ik al dat ik de Pfaff Classic style het fijnst vond naaien. Een electronische machine met 29 steken (meer dan genoeg voor mij), maar wel een sterke motor die door 3 lagen leer ging...Marjon legde mij vervolgens de verschillende steken, knoopsgaten en voetjes uit. Ik ging naar huis met een tas vol halve projectjes :) Maar heel veel wijzer en heel blij!
Vanaf zaterdag heeft mijn nieuwe vriend dagelijks op de tafel gestaan en oh wat een verschil met mijn Singertje waar ik afscheid van heb genomen, ik heb hem bedankt voor 5 fijne jaren ;).
Ik vond naaien al heel fijn om te doen maar nu....Er zullen heel wat dingen onder mijn Pfaff gaan komen! Een van de eerste dingen die ik afmaakte was een Lottarokje van M-Compagnie voor de lente/zomer. Want ja je kunt niet vroeg beginnen met de kast te vullen. 

De blinde rits zit er niet in, mijn dame heeft geen heupen en trekt hem zo over haar billen. 
Stof met de walvisjes is van Mies & Moos
Gele accent stof een restje van Soft Cactus

18 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je Pfaff, volgens mij een hele goede koop.
    Heb zelf ook een Pfaff en die bevalt me al jaren. ( 38 jaar )
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh zo mooi!
    Ik geloof het gerust, mijn Pfaff is ook mijn beste vriend geworden (eerst had ik een Ikea machientje :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n vrolijk rokje!
    En zo'n nieuwe machine, dat is zalig hé - ik deed het eerst op een tweedehandse van zeker 40 jaar oud, en kocht daarna een nieuwe Bernina, dat verschil was ook hemelsbreed. Veel naaiplezier met je nieuwe vriend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt! Voor mij ligt de volwassenversie geknipt klaar :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 5 jaar met een kruidvatsinger: wauw. Mijn aldimachientje ruilde ik vel sneller in.
    Geniet van je nieuwe machine, een investering maar een zaligheid! De projectjes zullen nog sneller vanonder de naald rollen :)

    Heel leuk rokje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik had ook graag een fotootje gezien van jouw nieuwe machine.Rok is in ieder geval geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi rokje op je nieuwe machien! Wat super, daar heb je hopelijk veel plezier van! Hoe meer en beter je gaat naaien hoe meer je van je machine vraagt. Vind het knap dat je het 5 jaar met je singer hebt volgehouden!
    Ik vermoed de komende tijd veel mooie projecten van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Ik ben ook al jaren heel blij met mijn Pfaffje, dus daar ga je vast veel plezier van hebben :)
    Het rokje is al superleuk in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op tijd beginnen inderdaad, ik realiseer me elk seizoen weer dat ik achterloop. Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, dat wij er ook maar veel plezier van mogen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat met je nieuwe vriend!
    En dat rokje: laat de lente maar komen zou ik zeggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh, nieuwe naaimachine... altijd leuk gevoel hé!
    Heel schattig rokje en wat? trekt ze dit zo over haar heupen!!! Amaai, dit bespaart een hoop ritsen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel succes met je nieuwe naaimachine.Ik ben heel content van mijne Pfaff ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! En veel plezier met je nieuwe machine!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. jullie gaan samen mooie dingen maken, dat staat vast! En van dat rokje wordt ik helemaal vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik twijfel ook hard om mijn simpele singer in te ruilen tegen een machine die wat krachtiger is! Mooi rokje heb je gemaakt met je Pfaff!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk een nieuw machientje! Blij te lezen dat jij je dus ook al met de zomergarderobe bezig houdt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi stofje,
    ik ben helemaal fan van de combinatie (en ook van het patroontje, zit zo makkelijk in elkaar!!)
    No veel plezier met je Pfaff (heb er ook eentje :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen