zaterdag 23 januari 2016

Mad science party (make it en pin it #3)

De oudste werd in december 7 en vandaag was het zover haar kinderfeestje! Vorig jaar wist ze al wat ze dit jaar zou willen. Een Mad Science feestje. Ze volgt hier al lessen na school van en vindt dat geweldig!
We boekten een heuse professor hier en de uitnodigingen werden gemaakt. Ik had deze doosjes gepind en maakte er een eigen draai aan. Ik kocht vuurwerkbrillen en we maakten toegangspassen voor Emma's laboratorium. De doosjes werden opgevuld met confetti die ik bij de Xenos kocht.

Voor bij de deur maakte ik een handscan naar een idee wat ik ergens op internet had gezien maar niet heb gepind ;)
Ik kocht bij Action kleine vaasjes die op Erlenmeyers lijken en plakte er een symbool op wat met Mad Science te maken heeft. Ook maakte ik kleine zakjes als Goody bags en daar flockte ik dezelfde symbolen op. Met dank aan mijn schoonzus met haar cameo!

Het feest was een topper, met professor Ruige Rodin. De kids hebben proefjes zelf gedaan en hebben ook proefjes bekeken. Ook maakten ze een echte eigen stuiterbal! Ons dametje zat van begin tot het eind te glimmen.
We sloten af met frietjes die ik op een plastic tafellaken op de tafel mikte. De mayo en de ketchup mochten ook op de tafel gespoten worden. De kids vonden het geweldig, eten zonder bord en bestek :)

8 opmerkingen:

  1. Wat een tof idee! Wij zijn hier ook heel erg fan van themafeestjes, maar dit is echt heel erg origineel. Moet ik zeker onthouden voor onze jongen die trouwens verzot is op wetenschap! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nog nooit van gehoord, maar ziet er erg gaaf uit.
    En jij maakt het helemaal top met je leuke toevoegsels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige keuze van thema! Kan het me al helemaal voorstellen dat het een succes was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Ik had nog nooit van een mad science feestje gehoord. Super origineel, dat van die frieten moet ik ook onthouden, zowiezo een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook echt een topper, en zo opgeruimd :)

      Verwijderen
  5. Wauw, zo leuk! Dat zou hier ook een succes zijn, alleen vrees ik dat ik het niet zo boeiend zou kunnen maken om een hele namiddag mee te vullen!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig idee!! die pin ik meteen! De kindjes zijn er nu wel nog wat te klein voor, maar wie weet komt het binnen enkele jaartjes van pas! echt supertof! Ik hou trouwens ook echt wel van themafeestjes, net een themafeest voor de jongste dochter gehad: party animal :-) en eind november deed ik een goud-en-glitterfeest. Beiden kan je ook terugvinden op m'n blogje, moest het je interesseren :-) (http://lilliepawillie.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen