woensdag 8 juni 2016

Alle eendjes zwemmen in het water

Terwijl de kids lekker aan het spelen waren in de tuin, verplaatste ik mijn naaimachine naar buiten. Ik had mijn zinnen gezet op een Candydress uit een stofje wat ik bij Droomstoffen had gekocht als Ladybug's pick #3. Het is een prachtige digitale print met eendjes. Het Lentekind was direct verliefd! Ze houdt enorm van dieren, groot, klein het maakt haar niet uit.
En tussen het neerzetten van snackjes, limonade en af en toe ingrijpen was het jurkje van begin tot eind in een middag klaar.
Ik paste het patroon een beetje aan.
Ik knipte de mouwtjes 4 keer zodat het mooier afgewerkt is ( de mouwen zijn nu dubbel en ik stikte ze door) Ook de zakjes en de hals knipte en stikte ik iets anders zodat het afgewerkt was en niet zoals het origineel waar de randen niet afgewerkt zijn van de hals, de zakjes en de mouwen. De lengte van het rokje verlengde ik iets, hij valt nu net boven haar knie, mijn vorige versie viel eigenlijk vrij kort, maar heeft ze draagt hem graag. Het oranje van het koordje komt terug in de pootjes van de eenden. Ik sloeg er nestelringen in maar helaas die hielden niet dus nu zitten op die plek twee ge├»mproviseerde knoopsgaten. 
Het lentekind is super blij met haar jurkje!

4 opmerkingen: